אופיר לביא חתמה על חוזה עם הקבוצה הצ'כית ברנדיס, ותהיה הישראלית הראשונה (לא כולל מתאזרחות) בחמש השנים האחרונות שתצא לשחק באירופה. ברנדיס תשחק בליגה השנייה הכוללת 12 קבוצות. לביא תמריא בעוד מספר ימים ותצטרף לקבוצה שמתחילה להתאמן בימים אלה בהדרכת המאמן דן קורוץ, מי שאימן עד לא מכבר את נימבורק במסגרת היורוקאפ ונחשב למאמן מוביל במדינה. הליגה עצמה תחל ב-19 בספטמבר וצפויה להימשך עד אפריל.
לביא (23, 1.61) לקחה חלק בכל הנבחרות הצעירות של ישראל והיתה גם חברה בסגל הנבחרת הלאומית. היא החלה את דרכה במחלקת הנערות של הפועל עמק יזרעאל ושיחקה במשך חמש עונות בליגת העל בשלוש קבוצות שונות: הפועל ראשל"צ, מכבי רמת חן והפועל פתח תקווה. בנוסף, שיחקה באליצור רמלה וזכתה בגביע האיגוד, ובמכבי חיפה עמה זכתה באליפות הליגה הלאומית.
3 צפייה בגלריה
קטיה לויצקי אופיר לביא מכבי רמת חן
קטיה לויצקי אופיר לביא מכבי רמת חן
לביא. מעבר מעניין
(צילום: עוז מועלם)
"אני שמחה שקיבלתי הזדמנות לשחק באירופה", אמרה לביא, "זה משהו שתמיד רציתי לעשות וכיוונתי אליו. בתקופה כזו של חוסר ודאות בענף בישראל, אני חושבת שזו הזדמנות מצוינת בשבילי להכיר את הכדורסל האירופי מקרוב. רוצה להודות בהזדמנות זו לכל מי שעזר למהלך הזה לקרות".

WNBA: חזרה לשחק ארבעה חודשים אחרי הלידה

מינסוטה לינקס ספגה הלילה (בין חמישי לשישי) את הפסדה השלישי בלבד ב"בועה" בפלורידה, אבל בקבוצת ה-WNBA התרגשו לפני ובעיקר אחרי ה-87:77 ללאס וגאס אייסס. לראשונה מאז העונה שעברה - ובעיקר ארבעה חודשים אחרי שילדה - אודיסיי סימס עלתה על הפרקט.
סימס בת ה-28, מלכת הסלים והאסיסטים של הלינקס בעונה שעברה, החליטה לחזור ולשחק כדורסל בעצת רופאיה, למרות שרק לאחרונה ילדה. "לחזור לשחק אחרי לידה זה לא הדבר הכי קל בעולם", צחקה סימס והוסיפה: "אבל אני פה, מוכנה וגם כושר לא רע בכלל".
3 צפייה בגלריה
אודיסיי סימס
אודיסיי סימס
סימס. "לחזור לשחק אחרי לידה זה לא קל"
(צילום: AP)
View this post on Instagram

We’re just so happy to see this. 😍

A post shared by minnesotalynx (@minnesotalynx) on

במינסוטה שמחים שסימס חזרה
כושר לא רע? לא בטוח. הלילה זכתה ל-15 דקות על הפרקט ותרמה נקודה אחת (0 מ-4 מהשדה, 1 מ-2 מהעונשין) לצד ריבאונד, אסיסט וחטיפה. "זו עונה היסטורית, משהו של פעם בחיים", המשיכה סימס. "כמה שנים קדימה, אני כנראה אדבר על כך עם הבן שלי על זה".
סימס, הבחירה מספר 2 בדראפט 2014, היא אחת השחקניות המוכשרות בליגה. היא שיחקה בטולסה, לוס אנג'לס וכמובן במינסוטה. "אני אמא כעת ויש לי משהו נוסף לחיות בשבילו. הוא מביא הרבה שמחה לחיי, הרבה יותר ממה שהיה לי", סיכמה סימס.
3 צפייה בגלריה
אודיסיי סימס
אודיסיי סימס
סימס."יש לי משהו נוסף לחיות בשבילו"
(צילום: AP)
הלינקס עם מאזן לא רע של 3:6 הפסידו לאחת משתי הקבוצות הטובות ביותר עד כה ב"בועה". סיאטל סטורם אמנם בפסגה עם 1:8, אבל לאס וגאס (ללא ליז קמבייג') במקום השני עם 2:7. מינסוטה מחפשת תואר אליפות חמישי בתולדות המועדון, אחרי שעשתה זאת ב-2011, 2013, 2015 ו-2017.