אחרי ה-NBA, גם ב-WNBA הגיעו הלילה (בין שישי לשבת) לסיכום על חזרת הכדורסל מפגרת הקורונה. למעשה, מדובר בהתחלת העונה, שהייתה אמורה לצאת לדרך ב-15 במאי, אך כלל לא נפתחה. כך מדווחים ברשת ESPN.
הצעת ראשי הליגה לתשלום של 60 אחוז מהשכר (בשל העונה המקוצרת) נדחתה על ידי נציגות השחקניות וכעת הגיעו הצדדים להסכם חדש. השחקניות יזכו לתשלום מלא של כל שכרן וגם אם העונה בסופו של דבר לא תיפתח או תבוטל ברגע האחרון - הן יקבלו את כספן.
2 צפייה בגלריה
אלנה דלה דון
אלנה דלה דון
ישמרו על תואר האליפות? דלה דון ושחקניות וושינגטון
(צילום: AFP)
על פי המתווה, שזקוק לאישור השחקניות ב-48 השעות הקרובות, העונה תיפתח ב-24 ביולי (שישה ימים לפני זו של ה-NBA) ותשוחק במתחם בפלורידה. היא תכלול 22 משחקים בלבד.
כל שחקנית תשוכן בדירה משלה. לאלו שהן אימהות לילד תינתן האופציה לצרף מטפלת/הורה נוסף. גם שחקניות עם ותק של חמש שנים ומעלה יזכו להטבה של אדם נוסף שיוכל להיות לצידן במתחם. השחקניות שתגענה לחצי גמר ולגמר הפלייאוף,בלי קשר לנושא ההורות, יקבלו גם הן אופציה לצרף מלווה.
2 צפייה בגלריה
השחקניות יזכו ל-100 אחוז משכרן. טוראסי
השחקניות יזכו ל-100 אחוז משכרן. טוראסי
השחקניות יזכו ל-100 אחוז משכרן. טוראסי
(צילום: AFP)
ההתנהלות תתקיים תחת פרוטוקול בטיחות קפדני שמיועד לשמור על ביטחון ובריאות השחקניות, כדי לאפשר המשך רציף של הליגה ללא הפרעות. ב-WNBA מתכננים לבצע בדיקות קורונה יומיות בסביבת הקומפלקס. אם שחקנית תימצא חיובית לנשאות הנגיף, התכנון הוא להתייחס אליה פרטנית בזמן ששאר חברותיה לקבוצה ימשיכו לשחק ולהיבדק במקביל.