אם אתם רוצים לדעת עד כמה קוואי לנארד לקח הבוקר (שבת) את המשחק השישי מול דאלאס בסיבוב הראשון בפליאוף באופן אישי, אתם יכולים להסיק זאת מההחלטה שלו לשמור על לוקה דונצ'יץ' בכל הזדמנות שיש לו מבלי לבצע חילופים בחסימות, כמו שלוס אנג'לס קליפרס עשתה עד כה בסדרה.
לנארד היה אדיר בהגנה, ובדקות בהן שמר על הפנומן הסלובני הוא הגביל אותו ל-2 מ-6 מהשדה. בכלל, כל שחקן שנשמר על ידי כוכב הקליפרס התקשה - סך הכל נקלעו עליו 11 נקודות ב-4 מ-13 מהשדה. דונצ'יץ' שהגיע למשחק עם ממוצע של 35 נקודות בסדרה, סיים עם 29 באחוזים בינוניים מהשדה (11 מ-24) ורעים לשלוש (2 מ-9).
2 צפייה בגלריה
לנארד חוסם את דונצ'יץ'
לנארד חוסם את דונצ'יץ'
לנארד חוסם את דונצ'יץ'
(צילום: AFP)
לנארד גם השווה את שיא הקריירה שלו בפלייאוף עם 45 נקודות באחוזים מדהימים (18 מ-25). "הכל קשור למנטליות. בהחלט לא רציתי להיות מודח", סיפר בתום המשחק בו ניצחה קבוצתו 97:104 בחוץ מול 18,234 אוהדי המאבס.
לנארד הרים את משחקו עוד יותר ברבע הרביעי כשקלע 12 נקודות, שמונה מהן רצופות במאני טיים. "העובדה שהייתה לו אנרגיה בהתקפה לקלוע את הזריקות האלה במאני טיים, שרובן גם היו זריקות קשות, זה מרשים מאוד", אמר עליו מאמן דאלאס, ריק קרלייל. דונצ'יץ' הוסיף: "הוא חיסל אותנו, היה לו חתיכת משחק".
2 צפייה בגלריה
קוואי לנארד
קוואי לנארד
לנארד מציג את כף היד המפחידה שלו
(צילום: gettyimages)
כזכור, בעונה הקודמת הקליפרס איבדו יתרון 1:3 בחצי גמר המערב מול דנבר והודחו אחרי 4:3 מאכזב. למשחק הבוקר הם הגיעו בידיעה שהפסד יסיים עבורם את העונה שוב בשלב מוקדם בפלייאוף. "מגיל קטן תמיד רציתי לנצח, ולהראות את זה גם על הפרקט. אני מנסה להנחיל את זה עכשיו לשאר הקבוצה שנילחם, לא נוותר. צריכה להיות לנו אמונה, יחד עם משחק חזק והנאה. זה כל מה שצריך", הסביר לנארד על הסיטואציה שבה נמצאת קבוצתו.
"הוא עשה הכל כדי להשיג עצירות. ראיתם היום את אחד השומרים, אם לא השומר הכי טוב בליגה. הופעה אדירה שלו", אמר עליו ג'ורג', שדיבר בהמשך על הצורה שבה קבוצתו הגיעה להתמודדות: "זה היה עבורנו כמו משחק מספר 7 בסדרה, עוד לפני שהוא בכלל נערך".