מי אמר שהיעדרותו של ניקולה מירוטיץ' לא תעשה טוב לברצלונה? הקבוצה הקטלאנית ניצחה אמש (שישי) בקלאסיקו את ריאל מדריד - 72:79, בלי הפורוורד המצטיין שלה, אבל קיבלה במתנה את סרג'י מרטינס (21, 2.03 מ'), שנחשב מגיל צעיר לאחת התקוות הגדולות של המועדון, אך בעקבות העומס בסגל לא קיבל צ'אנס אמיתי, עד לאתמול.
מרטינס הוא שם מוכר מאוד לסקאוטים ב-NBA, מאחר שכבר כנער נחשב לכוכב בנבחרות הצעירות של ספרד. הוא זכה במדליית הארד באליפות אירופה לקדטים, בכסף עם הנוער וגם עם הנבחרת עד גיל 20 שהשתתפה באליפות שנערכה בישראל לפני שנה, בה הפסידו הספרדים בגמר לדני אבדיה, ים מדר וחבריהם.
2 צפייה בגלריה
שרונאס יאסיקביצ'יוס
שרונאס יאסיקביצ'יוס
שאראס. גם הוא הופתע ממרטינס
(צילום: EPA)
View this post on Instagram

Huge win tonight!🔥🔵🔴 #forçabarça

A post shared by Sergi Martinez (@sergimaco) on

מרטינס אתמול במשחק. הבטיח את מקומו

מרטינס גדל במחלקת הנוער של ברצלונה, ואפילו עלה לבוגרים בגיל 16, אך שיחק תמיד בקבוצת הבת של המועדון בליגה השלישית. למרות שהציג יכולת טובה, סבטיסלב פשיץ' לא העלה אותו לקבוצה הבכירה, והאמת שגם שרונאס יאסיקביצ'יוס ככל הנראה לא התכוון להשתמש בו יותר מדי לולא היעדרותו של מירוטיץ', שאמנם החלים מקורונה, אבל על פי הפרוטוקול של היורוליג לא יכול היה עדיין לשחק.
במחזור הקודם מול פנאתינייקוס קיבל מרטינס 14 דקות מהמאמן הליטאי, ואתמול הוא כבר בקושי ירד מהפרקט. מרטינס החל את המשחק על הספסל, אבל בסופו של דבר שיחק 31 דקות. הוא קלע 7 נקודות, 5 מהן קריטיות מאוד במאני טיים (שלשה וחדירה לסל) בזמן שריאל ניסתה לבצע את הקאמבק שלה, ועזר מאוד במלאכת הריבאונד עם 9 כדורים חוזרים.
2 צפייה בגלריה
ניקולה מירוטיץ'
ניקולה מירוטיץ'
מירוטיץ'. בכדורסל אין ואקום
(צילום: EPA)
"סרג'י מרטינס היה טוב מאוד, הוא שיחק בצורה חזקה. אנחנו עובדים קשה בכל יום וזאת הזדמנות טובה עבורו", החמיא לו קייל קוריץ', שהוביל את הקלעים עם 15 נקודות.

תומפקינס: "כרגע אנחנו במקום רע"

בצד השני, ריאל מדריד נמצאת במשבר גדול. הבלאנקוס עומדים על מאזן 4:1, פתיחת העונה הגרועה ביותר שלהם באירופה מזה 23 שנים (מאז עונת 1997/98). "לקחנו זריקות רעות ואיחרנו בהגנה", הודה מאמן ריאל, פאבלו לאסו. "ברצלונה הייתה טובה יותר מאיתנו בכל אספקט במשחק".
טריי תומפקינס, הוסיף: "אם אנחנו משחקים חזק במשך 40 דקות, אנחנו טובים יותר מרוב הקבוצות. אנחנו צריכים להתמקד קודם כל בעצמנו ולא ביריבות. כרגע אנחנו במקום רע, אבל יש לנו את הניסיון. עבור אף אחד פה זו לא הפעם הראשונה ביורוליג".