4 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' מול לנארד
דונצ'יץ' מול לנארד
דונצ'יץ' מול לנארד
(צילום: AP)
המשחק הראשון בין דאלאס לקליפרס בסיבוב הראשון של פלייאוף ה-NBA בבועה באורלנדו עורר הדים בעיקר בגלל ההרחקה השנויה במחלוקת של קריסטפס פורזינגיס במהלך הרבע השני, שלא ממש השאירה למאבס סיכוי לנצח. הלילה (בין רביעי לחמישי), הוא היה שם עד הסוף כדי לתת כתף ל"אחיו המזרח אירופאי" בקבוצה - לוקה דונצ'יץ'. זה הסתיים בניצחון 114:127 ו-1:1 בסדרה.
"ידענו אחרי המשחק הראשון שאנחנו נמצאים שם ושאנחנו יכולים להתחרות עם מי שהיא כנראה אחת המועמדות לזכייה באליפות העונה", אמר הלטבי, שקלע 23 נקודות ולקח שבעה ריבאונדים בניצחון. "הגענו למשחק הזה מוכנים".
4 צפייה בגלריה
פורזינגיס זורק
פורזינגיס זורק
פורזינגיס. "הגענו מוכנים"
(צילום: EPA)
מי שהתרגש מניצחון הבכורה בפלייאוף בקריירת ה-NBA שלו היה דונצ'יץ' עצמו. "נשארו לנו רק עוד שלושה", שחרר הצהרה שכולה תשדורת של בטחון עצמי, כשהוא רומז למספר הניצחונות שנותר לקבוצה שלו להשיג כדי לעלות שלב. "זו הרגשה מדהימה לנצח לראשונה בפלייאוף. אני מאמין שאנחנו יכולים לתת להם פייט. בכל סדרה שניכנס אליה, אנחנו נאמין שאנחנו יכולים לנצח, אם אתה לא מאמין אז אתה לא אמור להיות פה".
אגב, את מרבית המחצית השנייה דונצ'יץ' העביר בכלל על הספסל בגלל שספג עבירה חמישית, מה שלא מנע מדאלאס לעבור למוד שיוט בדרך לניצחון. הנזק שגרם הסלובני לקליפרס בשני הרבעים הראשונים היה, בכל אופן, מרשים: 22 נקודות, 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים היו לו עד ההפסקה, בה הוליכה קבוצתו 56:61. בריצה שלה בפתיחת המשחק, 2:15, הוא היה אחראי לכל הנקודות - או בקליעה או באסיסטים.
4 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' מול לנארד
דונצ'יץ' מול לנארד
דונצ'יץ' מול לנארד. "אם אתה לא מאמין אתה לא שייך לפה"
(צילום: AP)
אגב, יחד עם ה-42 שלו במשחק הראשון, דונצ'יץ' קלע בשני המשחקים יחד 70 נקודות - המקום השני בכל הזמנים בליגה לשחקן בשני משחקי הפלייאוף הראשונים בקריירה שלו - אחרי אחד שרובכם לא בהכרח מכירים - ג'ורג' מיקאן שקלע 75 בשני משחקי הבכורה שלו בפלייאוף בשנת 1949.
שני המאמנים, אגב, שמו דגש לאחר המשחק על ההבדל בין הספסלים כגורם מכריע בתוצאת המשחק. מאמן המפסידה דוק ריברס אמר: "הספסל שלהם ניצח את הספסל שלנו וגם את השחקנים הפותחים שלנו". המאמן שניצח אותו, ריק קרלייל, הסכים: "זו הדרך שבה אנחנו נשיג את הנצחונות שלנו. העומק שלנו הולך לשחק תפקיד מרכזי".
4 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' מול לנארד
דונצ'יץ' מול לנארד
ריק קרלייל. "זו הדרך שלנו לנצח"
(צילום: רויטרס)