לוס אנג'לס קליפרס העפילה הלילה (בין ראשון לשני) לחצי גמר הפלייאוף במערב אחרי ניצחון 111:126 על דאלאס במשחק מספר 7 בסדרה, אבל מי שגנב את ההצגה היה לוקה דונצ'יץ שלהט עם 46 נקודות (17 מ-30 מהשדה), 14 אסיסטים ו-7 ריבאונדים.
שימו לב לציוני הדרך והמספרים שלו במשחק ולאורך כל הסדרה: אחראי על 77 נקודות מתוך ה-111 של קבוצתו (נקודות ואסיסטים) הלילה - הכי הרבה לשחקן במשחק מספר 7 בפלייאוף. הממוצע שלו בסדרה - 35.7 נקודות, 10.3 אסיסטים ו-7.9 ריבאונדים - יחד עם ראסל ווסטברוק הם השניים היחידים בהיסטוריה שרושמים לפחות 35 ו-10 בסדרה. כמו כן, הוא הצעיר בהיסטוריה שקולע לפחות 40 נקודות במשחק מספר 7.
2 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
סדרה פנומנלית שלו. דונצ'יץ'
(צילום: AP)
"זה היה מדהים, הוא עשה הכל", החמיא לו קוואי לנארד, שנתן משחק גדול משלו עם 28 נקודות, 10 ריבאונדים, 9 אסיסטים ו-4 חטיפות. "הוא היה אפקטיבי מאוד בקליעה, במיוחד לשלוש נקודות ואחרי כדרור. הוא עשה הכל עבור הקבוצה שלו. שחקן נהדר שנראה לעוד הרבה שנים. לוקה משחק בקצב משלו, וזה נראה שקל לו".
כזכור, גם בפלייאוף בעונה הקודמת הקליפרס הדיחו את דאלאס בסיבוב הראשון. "הוא שיחק מדהים גם אז, ועדיין ידעת שהוא יכול להיות עוד יותר טוב. הוא משחק עם כל כך הרבה ביטחון. הוא יכול לקרוא כל הגנה ששומרת עליו. עשינו נגדו הרבה דברים והוא עדיין הצליח להישאר במשחק שלו. העתיד שלו מזהיר", אמר עליו פול ג'ורג'.
2 צפייה בגלריה
פול ג'ורג', לוקה דונצ'יץ'
פול ג'ורג', לוקה דונצ'יץ'
ג'ורג' מנחם את דונצ'יץ'
(צילום: AP)
מאמנו של דונצ'יץ', ריק קרלייל, הוסיף: "לוקה הוא אחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם. אנחנו פשוט צריכים להמשיך ולבנות סביבו את הקבוצה. יהיה לנו קיץ חשוב בנושא הזה".
את דונצ'יץ' עצמו המחמאות פחות עניינו: "לא הוכחתי כלום בסדרה הזאת. הגענו לפלייאוף פעמיים מאז שאני בדאלאס והפסדנו פעמיים. בסוף משלמים לנו כדי לנצח, ולא עשינו את זה".
עבור דאלאס זה היה עוד פלייאוף מאכזב ובעיקר מתסכל. מאז האליפות ב-2011 המאבס לא הצליחו לעבור סיבוב פלייאוף. אם מישהו חשב שהכיסא של קרלייל מתנדנד בעקבות המצב, אז הבעלים מארק קיובן הבהיר שלא: "בואו אגיד לכם איך אני מסתכל על מאמנים. אתה לא מבצע שינויים רק כדי להגיד ששינית משהו. רק אם יש לך מועמד הרבה הרבה יותר טוב. נדיר שהדשא ירוק יותר אצל השכן".