קליף רובינסון, שכיכב בפורטלנד בשנות ה-90 והגיע איתה פעמיים לגמר ה-NBA, הלך לעולמו בגיל 53 בלבד. כרגע סיבת מותו אינה ידועה.
הפורוורד האתלטי (2.08 מ') נבחר במקום ה-36 בדראפט 1989 לאחר ארבע שנים באוניברסיטת קונטיקט, כאשר כבר בשנתו הראשונה סייע לבלייזרס של קלייד דרקסלר להגיע לגמר ה-NBA, שם הפסידו לדטרויט וה"בד בויז". ב-1992 רובינסון שוב הגיע לגמר, כשהפעם מייקל ג'ורדן ושיקגו היו בצד השני.
3 צפייה בגלריה
קליף רובינסון מול הוראס גרנט בגמר
קליף רובינסון מול הוראס גרנט בגמר
קליף רובינסון מול הוראס גרנט בגמר ה-NBA
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
קליף רובינסון בגמר ב-1992
קליף רובינסון בגמר ב-1992
פורוורד ורסטילי
(צילום: AP)
במשחק הראשון בסדרה, ג'ורדן הפציץ שש שלשות במחצית הראשונה, כשהאחרונה הייתה על רובינסון, מה שגרם למספר 23 למשוך בכתף. זה גם הרגע הזכור ביותר באותה סדרה, יחד עם הפרצוף המתוסכל של רובינסון. בכל אופן, פורטלנד שוב לא הצליחה לזכות בטבעת.
לגמר ה-NBA רובינסון לא חזר יותר, אך מבחינה אישית נחל הצלחה: ב-1993 נבחר לשחקן השישי של העונה, שנה לאחר מכן שיחק בפעם הראשונה והיחידה במשחק האולסטאר. ב-2000 ו-2002 השתייך לחמישיית ההגנה השנייה של העונה. הוא סיים את הקריירה שלו עם ממוצעים טובים של 14.6 נקודות, 4.6 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
בשלהי הקריירה. קליף רובינסון במדי ניו ג'רזי
בשלהי הקריירה. קליף רובינסון במדי ניו ג'רזי
בשלהי הקריירה. רובינסון במדי ניו ג'רזי
(צילום: AP)
אחרי התקופה בפורטלנד, המשיך לשנים לא רעות בפיניקס ולאחר מכן שיחק גם בדטרויט, גולדן סטייט וניו ג'רזי. הוא נחשב ל"איש ברזל" ושיחק בסך הכל 1,380 משחקים (מקום 13 בכל הזמנים) ב-18 עונות.
לאחר פרישתו הפך ליזם בתחום הקנאביס ופעל למען לגליזציה במדינות אורגון וקונטיקט. בעבר הודה כי השתמש בקנאביס בתקופה בה שיחק (וגם הושעה ב-2001 לאחר שנתפס נוהג תחת השפעת הסם), מה שעזר לו לטענתו להתמודד עם כאבים פיזיים ובעיות חרדה. ב-2018 הוציאו לו גידול סרטני מהלסת.