"אלוהי הקלאץ'", "חייזר", "לא אמיתי". כל-כך הרבה כינויים הוענקו לדמיאן לילארד העונה ונראה שהסופרלטיבים רק נמשכים. בצדק. הלילה (בין שלישי לרביעי) סיפק כוכב פורטלנד עוד משחק בלתי נשכח לפנתיאון - 55 נקודות, 10 אסיסטים ובעיקר 12 שלשות בהפסד קבוצתו לדנבר 147:140 לאחר שתי הארכות בסדרת הפלייאוף הנהדרת (2:3 לנאגטס).
אולי כדי להסביר לכם עד כמה לילארד היה רמה אחת מעל היתר, בטח מעל שחקני קבוצתו, נציין את הנתון המטורף הבא. במהלך ההארכה הראשונה והשנייה לילארד סיפק 17 נקודות ב-6 מ-8 מהשדה. יתר שחקני הבלייזרס, לעומת זאת, רשמו בזמן הזה: שתי נקודות ב-1 מ-19 מהשדה.
3 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
משחק לפנתיאון. לילארד
(צילום: AFP)
סטף קרי
קווין דוראנט
ניקולה ווצ'ביץ'
דריימונד גרין
דונובן מיצ'ל
לילארד היה זה שהכניס את המשחק לשתי ההארכות. בפעם הראשונה עם שלשה, 3.9 שניות לסיום הזמן החוקי. פעם נוספת בסיום ההארכה הראשונה, גם כן בסל אדיר מחוץ לקשת, 6.6 שניות לסיום. הוא יכול להתהדר בשני שיאי NBA חדשים. 12 השלשות שלו (מ-17 נסיונות) הן שיא ליגה חדש (שלשה אחת יותר מקליי תומפסון). בנוסף, הוא השחקן היחיד בתולדות הליגה שרושם לפחות 55 נקודות לצד 10 אסיסטים.
"זו הופעת הפלייאוף הכי גדולה שראיתי מעולם", היה נפעם מאמנו של לילארד, טריי סטוטס. "הוא פשוט נתן את כל מה שיש לו". גם המאמן היריב, מייקל מאלון, הודה כי "לילארד היה על-אנושי הלילה". חברו לקבוצה, סי.ג'יי מקולום, המשיך באותו הקו: "הזוויות שהוא לוקח את אותן זריקות בקלאץ' פשוט אלוהית".
3 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
גם כוכבי ה-NBA לא נותרו אדישים. לילארד
(צילום: AFP)
גם שחקני ה-NBA לא נותרו אדישים להופעה של לילארד, ביניהם קווין דואנט, סטף קרי ודונובן מיצ'ל. אפילו ניקולה יוקיץ', ששיחק הלילה עם דנבר מול פורטלנד, הודה: "היה תענוג לצפות בדבר כזה". הכוכב עצמו דווקא היה מתוסכל בסיום: "הפסדנו, וזה כל מה שחשוב. בסופו של יום אסור לנו יותר להפסיד משחק בסדרה הזו. זה אכזרי".

לברון: "נירה את כל הכדורים במחסנית"

לא רק פורטלנד רחוקה הפסד אחד מהדחה, גם האלופה לוס אנג'לס לייקרס, שהושפלה 115:85 בפיניקס ונקלעה לפיגור 3:2 בסדרה. לברון ספג שני הפסדים רצופים בסיבוב הראשון בפעם הראשונה בהיסטוריה ונראה תשוש בסיום: "הם פשוט בעטו לנו בתחת. במשחק הבא נירה את כל הכדורים במחסנית ואחר כך נזרוק גם את הרובה. אני מחכה לאתגר הזה".
3 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון מתוסכל. "בעטו לנו בתחת"
(צילום: AFP)
הלייקרס חסרו את אנתוני דייויס הפצוע, ולא ברור אם בכלל יהיה כשיר למשחק מספר 6 בטייפלס סנטר. "אני יוצא מנקודת הנחה ש-AD לא ישחק במשחק הבא", אמר קינג ג'יימס. "אם משהו ישתנה, נתקדם משם".
מי שירד על ההופעה של הלייקרס הוא כוכב הקבוצה בעבר שאקיל אוניל: "הם שיחקו בצורה רכה, בלי לב, בלי גאווה ובלי תחושת דחיפות. אם שחקן אחד לא משחק, השני צריך להתעלות. זה לא קרה".
פורסם לראשונה: 11:05, 02.06.21