לברון ג'יימס עשה אתמול (רביעי) היסטוריה כשהפך לשחקן הראשון אי פעם שנבחר 16 פעמים בקריירה לאחת מחמישיות העונה. בכך כוכב הלייקרס שבר את השוויון עם קארים עבדול ג'באר, טים דאנקן וקובי בראיינט שעשו זאת 15 פעמים.
ג'יימס קיבל את המקום בחמישייה הראשונה יחד עם חברו לקבוצה אנתוני דייויס, לוקה דונצ'יץ', ג'יימס הארדן ויאניס אנדטוקומבו – אבל דווקא מי שלא שנכנס לחמישיות (לאף אחת מהן) הפך להיות שיחת היום בליגה.
2 צפייה בגלריה
בראדלי ביל
בראדלי ביל
לא ממש אהב ששכחו אותו. בראדלי ביל
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
הוא בינתיים שובר שיאים. לברון ג'יימס
(צילום: רויטרס)
כוכב וושינגטון בראדלי ביל נותר מחוץ לרשימה היוקרתית של 15 השחקנים שחולקו לשלוש החמישיות של העונה למרות שסיים עם 30.5 נקודות, 4.2 ריבאונדים ו-6.1 אסיסטים.
העובדה הזו סידרה לביל מקום בהיסטוריה, אבל כנראה שלא כך היה רוצה להיכנס לשם. הוא מחזיק בממוצע הנקודות הגבוה ביותר מאז עונת 1975/76 (בוב מקאדו, 31.1) שלא נבחר לאחת מחמישיות העונה. כן, הכי הרבה מזה 44 שנים. למעשה, הוא מדורג במקום השלישי אי פעם בממוצעי הנקודות שנותרו מחוץ לחמישיות.
ברורה לכולם העובדה שביל נותר בחוץ כי הוויזארדס קבוצה חלשה, שסיימה את העונה עם מאזן של 47:25 והייתה עם 40:24 כשההצבעה נעשתה.
ביאהו ניסו לנתח את הבחירה והשוו את שני הגארדים שקיבלו את המקום על חשבונו בחמישייה השלישית – בן סימונס וראסל ווסטברוק. הראשון גם קיבל מקום בחמישיית ההגנה אחרי שהוביל את הליגה באסיסטים וקבוצתו פילדלפיה הגיעה לפלייאוף, לשני היו יותר אסיסטים וריבאונדים מביל וגם יוסטון כבר הבטיחה את הכרטיס לפלייאוף כשההצבעות התקבלו.
וגם אחר כך הוא המשיך
בנוסף, ביל היה חלק מקבוצת ההגנה הגרועה בליגה, ואף בעקבות התפקיד המשמעותי שלו בהתקפה לא קיבל לשמור על השחקן הטוב ביותר של היריבה כדי שיוכל לתפקד בצד ההתקפי בצורה אידיאלית.
כמובן שלמרות כל ההסברים והניתוחים, היו לא מעט שטענו למחדל, כולל השחקן עצמו, שהחל בציוץ של גיף של גלגול עיניים והמשיך בסרטון קצר בו דמרקוס קאזנס זועם וחוזר על המילים: "זה מגוחך".