דמיאן לילארד כבר הרגיל אותנו לסלי ניצחון משוגעים עם הבאזר, אבל הלילה (בין שלישי לרביעי) סיפק הופעה לא פחות גדולה - והרשים את כולם ב-NBA.
כוכב פורטלנד הפציץ 50 נקודות והוציא את קבוצתו מהבור (פיגור של 17 נקודות, שש דקות לסיום) בדרך ל-124:125 דרמטי על ניו אורלינס בבית. הגארד שמסר גם 10 אסיסטים הוביל ריצת 7:25 בדקות המכריעות, כולל קליעות עונשין מדויקות (18 מ-18 מהטווח!) בסיום.
4 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד בדרך לעוד שתיים
דמיאן לילארד בדרך לעוד שתיים
דמיאן לילארד בדרך לעוד שתיים
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד על קן העונשין
דמיאן לילארד על קן העונשין
קטלני גם מהקו. לילארד
(צילום: רויטרס)
אגב, לילארד מוביל את הליגה בנקודות בקלאץ' (124) - משחקים עם הפרש של חמש נקודות ומטה, שתי דקות לסיום. הוא גם השתווה ללברון ג'יימס ברשימת השחקנים שקלעו לפחות 50 נקודות ועשה זאת בפעם ה-12 בקריירה.
כרגע לילארד ולברון במקום השביעי המשותף, כאשר ארבעת הראשונים הם ווילט צ'מברליין (118), מייקל ג'ורדן (31), קובי בראיינט (25) וג'יימס הארדן (23).
השתווה ללברון
בסיום, לילארד התראיין לשאקיל אוניל לרשת TNT וסיפק מונולוג מרגש, עליו קיבל מחמאות מדריימונד גרין: "שום דבר מזה לא היה אפשרי בלי העבודה הקשה שהשקעתי בדרך. אף פעם לא הייתי השחקן הכי נחשב: לא בחטיבת הביניים, לא בתיכונים ולא במכללות. הייתי צריך לעשות את כל העבודה מאחורי הקלעים, הייתי צריך להרוויח את המקום שלי".
"לא ידעתי אם יבוא היום שאקצור את הפירות", המשיך לילארד. "אני יודע איך זה להיות אנונימי, איך זה לרצות שמישהו ישים לב אליך, שמישהו ייתן לך מלגה. אני אף פעם לא שוכח את הצעדים שעברתי עד שהגעתי למקום שאני נמצא בו היום. יש לי כסף, יש לי משפחה נהדרת וחוזי פרסום שמנים, אבל אני לא שוכח אף פעם את כל מה שהפך את זה לאפשרי - העבודה הקשה, המשמעת העצמית, הצניעות, החמלה. כל החבילה שאני מביא בתור בן אדם עזרה לי להגיע לכאן. אין לי שום כוונה להפוך לשבע ולברוח מהזהות שלי. להפך, ככל שאני מתבגר אני עובד קשה יותר, אני חכם יותר ואוהב עוד יותר את האנשים שנמצאים סביבי, וזה עוזר לי להשתפר בתור כדורסלן ובתור בן אדם".
4 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד חוגג עם החברים
דמיאן לילארד חוגג עם החברים
לילארד חוגג עם החברים
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
(צילום: AFP)
גם ברחבי הליגה לא נשארו אדישים להופעה שלו. חברו של לילארד בבלייזרס, יוסוף נורקיץ', הכריז עליו בתור ה-MVP, זאק לאבין משיקגו אמר שהוא "מגוחך", ולו וויליאמס מהקליפרס טען שהוא "קר רוח".