בשקט בשקט וושינגטון וויזארדס (מאזן 33:21), אחרי פתיחת עונה רעה מאוד, רחוקה משחק אחד בלבד משיקגו בולס, שמדורגת במקום העשירי במזרח שמוביל למשחקי ההעפלה לפלייאוף. הבוקר (חמישי) ניצחה וושינגטון 111:123 את סקרמנטו וסגרה בצורה טובה מסע של שישה משחקי חוץ במאזן 2:4, כולל ניצחונות על גולדן סטייט ויוטה.
דני אבדיה שיחק טוב היום וסיים עם 11 נקודות (5 מ-7 מהשדה) ו-4 ריבאונדים ב-31 דקות. כמו כן, אבדיה סיפק משחק הגנה לא רע בכלל, כולל חסימה גדולה על כוכב הקינגס, דיארון פוקס, במהלך האחרון ברבע השלישי.
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה בהגנה
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה חוסם את דיארון פוקס
(צילום: EPA)
אבדיה, שהיה מתוסכל מאוד במשחק הקודם מול פיניקס אחרי שנקלע לבעיית עבירות ושיחק 10 דקות בלבד, סיפר על ההתאקלמות שלו בצד ההגנתי: "לשמור כאן שונה מאוד מאשר באירופה. ראסל ווסטברוק דיבר איתי על זה הבוקר ונתן לי כמה טיפים. מאמנים עוזרים לי. היו לי תקופות עם בעיות עבירות ותקופות שלא, ואז מול יוטה זה שוב קרה. אני אוהב את האתגרים, זה לא קל".
עוד אמר אבדיה על הקשר עם ווסטברוק: "אני וראסל פיתחנו קשר טוב מאוד. אנחנו הרבה יותר מדברים אחד עם השני. זה גם עם בראדלי ביל ושאר הקבוצה. מתקשרים יותר טוב, מבינים אחד את השני, יודעים איפה כל אחד צריך לעמוד. הכימיה שלנו צמחה, ושרק ימשיך ככה".
הישראלי נשאל גם על יום העצמאות, וכיצד חגג: "לא היה הכי כיף לשבת במלון, לדבר עם חברים ולראות אותם חוגגים בארץ. אבל אני חוגג את יום העצמאות פה, אני בליגה הטובה בעולם גם אם זה מצריך ממני הקרבה".
מאמנו של אבדיה, סקוט ברוקס, התייחס למשחקו של הרוקי: "היו לו רגעים טובים מאוד בהגנה היום גם על גארדים מהירים. זו רכבת הרים. הוא עושה מה שאומרים לו, זה טוב. יש לו גוף גדול ולכן הוא לא צריך להשתמש בידיים. הגארדים שלהם לא הצליחו לקלוע מעליו". על התנועה ללא כדור של אבדיה, אמר ברוקס: "הוא משתפר. זה עניין של טיימינג. אנחנו עובדים איתו על זה. ככל שיקלע יותר טוב יהיה לו קל יותר. היו לו חיתוכים טובים היום".
בנוגע לצמצום הפער משיקגו למשחק אחד, הוסיף המאמן: "אני אוהב את זה. עברנו כל כך הרבה העונה, לא רק פיזית אלא גם מנטלית. אבל הפוקוס שלי הוא ב- 18 המשחקים שנותרו לנו והיריבה הקרובה, ניו אורלינס".
בראדלי ביל, שהוביל את הקלעים במשחק עם 31 נקודות, סיכם: "המטרה עכשיו היא להיות בין 10 הראשונות. ניקח את זה משחק אחרי משחק ונשלוט במה שאנחנו יכולים לשלוט". ביל התייחס גם לתחרות שיש לו על תואר מלך הסלים של הליגה עם סטף קרי: "האם אני רוצה את זה? כן, אבל לא אאבד שעות שינה אם לא אהיה מלך הסלים. סטף משחק בצורה מדהימה".