ואסיליס ספאנוליס, אחד הכדורסלנים האירופיים הגדולים בכל הזמנים, הודיע היום (שבת) על פרישה בגיל 38. היווני זכה בשלוש אליפויות אירופה עם פנאתינייקוס (2009) ואולימפיאקוס (2012 ו-2013). מעונת 2010/11 הוא נמצא באולימפיאקוס ובשנה האחרונה חלה הידרדרות ביכולתו (4.3 נקודות בארבעה משחקים באירופה).
היווני האגדי גם נבחר ל-MVP של הפיינל-פור בשנים בהן זכה ביורוליג וב-2013 אף נבחר לשחקן המצטיין של המפעל. לאחרונה זכה לכבוד גדול כשנכנס לנבחרת העשור של היורוליג. כמו כן, נבחר שמונה פעמים לחמישיית העונה ביורוליג. בליגה היוונית זכה בשבע אליפויות וארבעה גביעים. במדי הנבחרת זכה באליפות אירופה ב-2005 ובכסף באליפות העולם ב-2006.
1 צפייה בגלריה
קריירה אגדית. ואסיליס ספאנוליס
קריירה אגדית. ואסיליס ספאנוליס
קריירה אגדית. ואסיליס ספאנוליס
(צילום: EPA)
"לאחרונה הודעתי לראשי אולימפיאקוס שהגיע הרגע לסגור את הפרק החשוב ביותר בחיי, והודיתי להם על מה שהשגנו ביחד", כתב ספאנוליס בחשבון האינסטגרם שלו. "זו הייתה החלטה קשה, אבל לא עצובה. עברתי מסע מיוחד בזכות הכדורסל, מלא ברגעים גדולים ומרגשים. הענף נתן לי הכל והחזרתי לו באותו מטבע".
היווני האגדי המשיך: "אולימפיאקוס הייתה הייעוד שלי, אני מרגיש גאווה על כל ההישגים, למרות שעברנו גם תקופות קשות. מעל הכל, אני מרגיש מלא בגלל ששיחקתי יותר ממה שחלמתי. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי לאורך השנים, בעיקר לאוהדים שקיבלתי מהם אהבה שנתנה לי כוח להמשיך. תודה מכל הלב מווואסיליס ספאנוליס, ילד שחלם לשחק כדורסל".