תחרות ההטבעות במסגרת סוף שבוע האולסטאר של ה-NBA בדרך כלל סיפקה את הסחורה, כי תמיד היה בה לפחות כוכב אחד מוכח בליגה, או כזה שצפוי להיות כוכב בשנים הבאות. בתחרות שתיערך מחר (ראשון, 3:00) זה לא ממש המצב, ובארצות הברית חוששים שזאת ככל הנראה תהיה אחת התחרויות המאכזבות בתולדות האולסטאר.
עוד לפני שנגיע לשלושת האנונימיים שייקחו בה חלק, הנה רשימה של חמישה שסירבו להזמנות שקיבלו: זאיון וויליאמסון, הבחירה מספר 1 בדראפט האחרון, אנתוני אדוארס, ג'יילן בראון, מיילס ברידג'ס ואלכס קארוסו. מספיק שאחד או שניים מהם היו מסכימים, והכל היה נראה אחרת.
3 צפייה בגלריה
זאיון וויליאמסון
זאיון וויליאמסון
וויליאמסון. ויתר
(צילום: AP)
תחרות ההטבעות היא היחידה לפי ההסכם שנחתם בין ארגון השחקנים להנהלת ה-NBA שמותר לשחקנים לסרב להשתתף בה.
אז מי כן יתחרה? אובי טופין, הרוקי של ניו יורק ניקס, שהוא אפילו לא שחקן השנה הראשונה הכי טוב של הקבוצה מהתפוח הגדול (עמנואל קוויקלי טוב ממנו). טופין אפילו לא נבחר לסגל המשחק שלא יתקיים בין כוכבי הליגה הצעירים.
3 צפייה בגלריה
אובי טופין
אובי טופין
טופין. אפילו לא הרוקי הכי טוב של הניקס
(צילום: AP)
השחקן השני הוא אנפרני סימונס מפורטלנד, והשלישי הוא קאסיוס סטנלי מאינדיאנה. סטנלי מקבל העונה 2.9 דקות בלבד בפייסרס, הכי מעט דקות לשחק אי פעם לשחקן שמתחרה בתחרות ההטבעות.
שווה להתעכב על סטנלי. הוא נבחר בדראפט האחרון רק במקום ה-54, ולאורך ההיסטוריה היו רק ארבעה שחקנים שהתחרו בתחרות ההטבעות ונבחרו נמוך ממנו בדראפט, או כלל לא נבחרו: ספאד ווב (בחירה 87) שזכה בתחרות ב-1986, דרווין האם, ג'מאריו מון ודריק ג'ונס ג'וניור שלא נבחרו.
3 צפייה בגלריה
קאסיוס סטנלי
קאסיוס סטנלי
סטנלי. בקושי משחק בפייסרס
(צילום: AP)
כמו כן, זאת כמות המשתתפים הנמוכה אי פעם שלוקחת חלק בתחרות. בשנים עברו המינימום היה ארבעה משתתפים. אין ספק שכאוס הקורונה, לצד החשש של השחקנים הבכירים להיפצע, גרם למה שנחשב פעם להיילייט של סוף שבוע האולסטאר, להיות הרבה פחות אטרקטיבי.