הדעה הרווחת ברשתות החברתיות בעקבות הסדרה "הריקוד האחרון" על העונה האחרונה של מייקל ג'ורדן במדי שיקגו בולס והאחרונה בשושלת שש האליפויות של הפרנצ'ייז - היא שג'רי קראוס, הג'נרל מנג'ר, הוא האיש אחראי לקטיעת השושלת. אלא שיש מי שסבור אחרת.
העיתונאי סקיפ ביילס שריאיין במהלך אותה העונה את קראוס וכן את המאמן פיל ג'קסון, טוען שדווקא ג'קסון הוא האחראי לפירוק הקבוצה הגדולה ההיא. "היו לי ראיונות עומק עם שניהם באותה העונה ומזה שערכתי עם פיל יצאתי בתחושה שאני לא בוטח בו בכלל", חשף ביילס. "הייתה לי תחושה שהוא מסוגל להפנט את מייקל ג'ורדן ולגרום לו לעשות מה שהוא רוצה".
1 צפייה בגלריה
מייקל ג'ורדן ופיל ג'קסון
מייקל ג'ורדן ופיל ג'קסון
מייקל ג'ורדן ופיל ג'קסון
(צילום: GettyImages)
הפרט המעניין ביותר שחשף ביילס על העונה ההיא היה שהבעלים ג'רי ריינסדורף החליט שלא לגבות את ההחלטה של ג'רי קראוס, ולפנות אל ג'קסון בבקשה שיקח את התפקיד. התשובה של ג'קסון, לדבריו, הייתה: "אני סיימתי, אני חייב קצת להתרחק". כך שגם לאחר ההחלטה של קראוס "לבנות מחדש", הייתה לג'קסון הזדמנות להמשיך והוא ויתר עליה.
ביילס התלווה במהלך החצי הראשון של 1998, באותה עונה מדוברת, לבולס ככותב טורים מטעם השיקגו טריביון, ומתוקף תפקידו קיבל הצצה אל מאחורי הקלעים של המועדון. לדבריו, העובדה שהמאמן ג'קסון טבע את המונח "הריקוד האחרון" בתחילת העונה - הוא שחרץ את גורל מה שקרה בעקבותיה.