אנדרו בוגוט (36, 2.13 מ'), הסנטר האוסטרלי הוותיק, הודיע לפנות בוקר (בין שני לשלישי) על פרישה והחליט לתלות את הנעליים אחרי קריירה ארוכה.
בוגוט עשה זאת בפודקאסט שלו "רוגוס בוגוס": "ההחלטה שקיבלתי לגבי איפה אשחק בעונה הבאה היא בשום מקום. אני החלטתי לפרוש ממשחק פעיל".
2 צפייה בגלריה
נחשב לסנטר הגנתי נהדר. בוגוט
נחשב לסנטר הגנתי נהדר. בוגוט
נחשב לסנטר הגנתי נהדר. בוגוט
(צילום: MCT)
"אנחנו בסוף חודש נובמבר עכשיו. הייתי מקבל את ההחלטה הזו קודם לכן אם אולימפיאדת טוקיו לא הייתה נדחית", אמר בוגוט. "קיוויתי להיות בסגל של נבחרת אוסטרליה ולפרוש לאחר מכן עם אולימפיאדה רביעית בקריירה, אבל כנראה שזה לא היה אמור לקרות".
בוגוט הוסיף שאחת הסיבות שהוא קיבל את ההחלטה היא הקושי להכין את הגוף שלו לעונה אחרי כל כך הרבה פציעות (כולל ניתוח שעבר בקרסול שלו לפני מספר חודשים): "מאז 2018 הגוף שלי תלוי על חודה של שערה. בעונה שעברה אותה שערה הייתה בלויה מאוד ובחתיכות קטנות".
2 צפייה בגלריה
אליפות אחת במדי גולדן סטייט. בוגוט עם קרי
אליפות אחת במדי גולדן סטייט. בוגוט עם קרי
אליפות אחת במדי גולדן סטייט. בוגוט עם קרי
(צילום: AFP)
האוסטרלי בן ה-36 נבחר במקום ה-1 בדראפט 2005 על ידי מילווקי ושיחק 14 עונות ב-NBA, רובן במדי הבאקס וגולדן סטייט (ועבר בין היתר גם בלייקרס ובדאלאס). הוא היה ידוע ביכולת ההגנתית המרשימה שלו – שסידרה לו מקום בחמישיית ההגנה השנייה של העונה ב-2015 – ונחשב למוסר טוב מאוד, בטח ביחס לסנטר.
ב-2010 נכנס לחמישייה השלישית של העונה, וכמובן רגע השיא בקריירה היה האליפות שבה זכה עם הווריורס ב-2015. יש שיגידו שאחת הסיבות שגולדן סטייט איבדה את התואר ב-2016 הייתה הפציעה שלו במשחק מספר 5 של סדרת הגמר. הוא רשם 783 משחקים בליגה הטובה בעולם, בהם סיפק בממוצע 9.6 נקודות ו-8.7 ריבאונדים למשחק.