אחרי שרשם מול מיאמי את ההטבעה הראשונה שלו ב-NBA, דני אבדיה ניסה לעלות מדרגה ולרשום דאנק גם על שחקן יריב, אבל לא על סתם אחד - האיש הכי גבוה בליגה, טאקו פול (2.26 מ') מבוסטון.
הרוקי הישראלי של וושינגטון, שרשם 8 נקודות ו-10 ריבאונדים בניצחון קבוצתו 91:104 על הסלטיקס בבית, ראה מולו את הסל והחליט לתקוף את פול העצום - לצערו זה לא הלך והכדור התעופף החוצה. "אלוהי הכדורסל לא נתנו לי להטביע", צחק אבדיה בסיום. "כל כך רציתי את הדאנק הזה, אבל מה אני יכול לעשות? הכול טוב, אטביע על מישהו אחר בפעם הבאה. יש לפנינו עונה ארוכה".
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה מול טאקו פול
דני אבדיה מול טאקו פול
דני אבדיה מול טאקו פול הענק
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה שומר על ג'יילן בראון
דני אבדיה שומר על ג'יילן בראון
דני אבדיה שומר על ג'יילן בראון
(צילום: רויטרס)
צ'ייס יוז, שמסקר את הוויזארדס ב-NBC, התרשם מהניסיון של אבדיה כשצייץ: "הוא ניסה לעשות פוסטר על טאקו פול". פרד כץ, כתב נוסף של הקבוצה, טען שאבדיה כמעט שלח את פול לעולם אחר והיה די קרוב גם להשיג את ההטבעה.
"כמעט שלח את פול לעולם אחר"
"אבדיה לא מפחד מאף אחד"
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה שומר על ג'ייסון טייטום
דני אבדיה שומר על ג'ייסון טייטום
אבדיה שומר על טייטום
(צילום: AP)
בסיום המשחק ראסל ווסטברוק (13 נקודות ו-11 אסיסטים) התייחס לאבדיה: "דני טוב, הוא הולך ומשתפר ככל שהעונה נמשכת. הוא ימצא את דרכו בליגה ויהיה שחקן טוב להרבה שנים".
למרות המחמאות, אבדיה צריך להיות מודאג מהאחוזים שלו מחוץ לקשת. אתמול הוא קלע שלשה אחת מחמישה ניסיונות ובסך הכל ב-2 מ-9 מהשדה. בחמשת המשחקים האחרונים שלו הוא עומד על 3 מ-20 מהשלוש (15 אחוז).
עם כל הכבוד לישראלי, גיבור הניצחון היה כרגיל בראדלי ביל שקלע 35 נקודות, לעומת 6 בלבד של כוכב הסלטיקס ג'ייסון טייטום. בסיום הוא החמיא לווסטברוק: "הוא דוחף אותי בכל משחק ודואג לכך שאהיה מוכן לקרב". ווסטברוק הסכים איתו: "העבודה שלי היא שביל ישחק טוב בכל פעם שהוא דורך על הפרקט, זה מה ששחקנים גדולים עושים".
הסנטר הגרמני של וושינגטון מו ווגנר, שפתח בחמישייה והיה טוב, הסביר את השיפור ביכולת: "הדבר הכי משמעותי מבחינתנו היה שלא פיגרנו ברבע הראשון, ואני לא מדבר על נקודות אלא על הפן המנטלי. השאלה מעולם לא הייתה האם אנחנו מסוגלים לשמור או לא, היא האם אנחנו מאמינים בעצמנו בצד הזה של המגרש".