לראשונה מזה 12 שנים, ריאל מדריד לא תהיה בפיינל פור של הליגה הספרדית. המעצמה האירופית, שדורגה לפני פגרת הקורונה במקום השני ב-ACB (מאזן 5:18) אחרי ברצלונה (4:19), והייתה גם שנייה ביורוליג (6:22), הסתבכה בטורניר החזרה לעונה וסיימה בסופו של דבר רק במקום השלישי בבית 2, כשלפניה ולנסיה ובורגוס.
אותה בורגוס, שניצחה אתמול 86:88 את טנריף והבטיחה את מקומה בחצי הגמר, סיימה לפני הבלאנקוס למרות שלשתיים היה את אותו המאזן (2:3), זאת מכיוון שניצחה את החבורה של פבלו לאסו 83:87 במשחק שנערך ביניהן במהלך הטורניר. ולנסיה דורגה ראשונה בבית 2 עם מאזן 1:4.
1 צפייה בגלריה
פבלו לאסו דואג
פבלו לאסו דואג
לאסו. סיום עונה מאכזב
(צילום: EPA)
למרות האכזבה, לאסו דווקא נשמע חיובי: "הקבוצה שלי הייתה מדהימה העונה. הייתה לנו התחלה קשה עם שחקנים שחזרו מאוחר מגביע העולם ונחתו ישר למשחקים. אבל בסוף נכנסו לקצב. זכינו בסופרקופה, בגביע הספרדי ודורגנו במקום השני ביורוליג כשנותרו שישה משחקים לסיום העונה הסדירה".
על טורניר סיום העונה בספרד, אמר המאמן: "זו סיטואציה קשה וייחודית. כולם חושבים כך, לא רק פבלו לאסו. אני לא יוצא מכאן שמח כי הייתי רוצה להתחרות בצורה טובה יותר. אני תמיד רוצה לנצח. אין ספק שהיינו בכושר טוב יותר כשהוחלט על הפסקת העונה לעומת המצב בו היינו בטורניר".
בפיינל פור, שייערך בשיטה של משחק אחד, תפגוש מחר (ראשון, 18:00) ברצלונה את בורגוס, ומיד לאחר מכן יעלו ולנסיה ובאסקוניה לחצי הגמר השני (21:00). הגמר יתקיים ביום שלישי.