בלגן בארה"ב בעקבות הירי בג'ייקוב בלייק
(צילום: רויטרס)

דרמה ב"בועה": שחקני מילווקי באקס היו אמורים לפגוש את שחקני אורלנדו הלילה (רביעי), 23:00 שעון ישראל - אך החליטו לפני העלייה לפרקט שהם נשארים בחדר ההלבשה ומחרימים את המשחק, כאות מחאה לירי בג'ייקוב בלאק. כזכור, בלייק נורה לפני מספר ימים שבע פעמים בגבו על ידי שוטר ומצבו מוגדר קריטי.
הניסיונות של צוות השיפוט לשכנע את השחקנים לא עזרו, וארבע דקות לפתיחת המשחק גם שחקני אורלנדו נטשו את הפרקט. שחקני הבאקס לא עידכנו אף אחד במהלך שלהם וזה הגיע בהפתעה מוחלטת. "נמאס לנו מאי צדק ורציחות", אמר גארד הקבוצה ג'ורג' היל ל-ESPN. המהלך של מילווקי גרם גם לשחקנים אחרים לאזור אומץ ולהחרים את המשחקים. בעקבות התסיסה בקרב השחקנים, המשחקים שהיו אמורים להיות משוחקים הלילה נדחו. מדובר במשחק בין יוסטון לאוקלהומה ובמשחק בין לוס אנג'לס לייקרס לפורטלנד. עדיין לא נמסר מועד חלופי לקיומם.
4 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
יאניס אנדטוקומבו
(צילום: AP)
בפגישה בה נכחו שחקני כל הקבוצות נערכה הצבעה על המשך העונה, כששחקני הלייקרס והקליפרס הצביעו נגד חידושה ומיד לאחר מכן יצאו מהאולם. הדיווחים בארה"ב טוענים שבשל כך העונה צפויה להסתיים.
לברון ג'יימס תמך בהחלטת הבאקס בחשבון הטוויטר שלו כשכתב: "אנחנו דורשים צדק. נמאס לנו". גם הכוכב דמאר דרוזן תמך במהלך וצייץ: "כל הכבוד לבאקס". כוכב דנבר נאגטס ג'מאל מארי צייץ: "אנחנו דורשים צדק" וגארד יוטה ג'אז דונובן מיצ'ל הוסיף: "דורשים שינוי". ניק נרס, מאמן טורונטו ראפטורס, אמר מוקדם יותר היום: "לשחקנים נמאס ששוב קרה מקרה דומה לג'ורג' פלויד. הם דורשים שינסו למנוע מקרים כאלה בעתיד ושהאדישות תיפסק. הם רוצים שינוי מיידי, לכן רעיון החרמת המשחקים עלה". שחקני הליגה ייפגשו הלילה כדי להחליט על צעדים נוספים.
4 צפייה בגלריה
המגרש הריק
המגרש הריק
המגרש הריק
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
המגרש הריק
המגרש הריק
השופטים בהלם
(צילום: AFP)
אלכס לאסרי, מבעלי מילווקי, תמך בהחלטה: "יש דברים שיותר גדולים מכדורסל. נמאס לנו ממה שקורה. חייבים לעשות שינוי. אני גאה בשחקנים ועומד מאחורי החלטתם, השחקנים יכולים לעשות שינוי גדול".

מוקדם יותר היום: פגישה דרמטית בין שחקני בוסטון וטורונטו

מוקדם יותר הערב, פורסם כי שחקני בוסטון וטורונטו נפגשו על מנת להכריע אם להחרים את המשחק בין הקבוצות שהיה אמור להיערך מחר (בין חמישי לשישי). אבל שחקני מילווקי הקדימו את כולם.
ג'ייקוב בלאק נורה ביום ראשון האחרון שבע פעמים בגבו על ידי שוטר במדינת וויסקונסין וצילום של האירוע הפך ויראלי במיוחד ברשתות החברתיות. "אנחנו רוצים להביא לשינוי, במיוחד לאור מה שקורה בתקופה האחרונה" אמר כוכב הרפטורס פסקל סיאקם. "זה פשוט כואב לראות לאן הגענו".
4 צפייה בגלריה
פסקל סיאקם
פסקל סיאקם
פסקל סיאקם. "פשוט כואב"
(צילום: :EPA)
סיאקם הוסיף: "אחת המטרות שלנו היא לגרום לשינוי ולהעלות למודעות דברים כאלה. כרגע אני פשוט מרגיש שהכל תקוע ושאנחנו לא עושים שם דבר מועיל כדי לשנות את זה. עצם הידיעה שדברים אלה קורים בכל יום וזה מרגיש נורמלי, זה פשוט כואב לי. אני אפילו לא יודע איך להגיב לסרטון שראיתי. פשוט לא".
מאמן בוסטון, בראד סטיבנס, תמך בשחקניו: "לפני הכל מדובר בבני אדם. הם מחוברים לקהילות בהן גדלו וכל מה שקורה שם משפיע עליהם. אנחנו כצוות עושים הכל כדי להקל עליהם ולהיות שם בשבילם".