מאמן חדש לברוקלין - ומפתיע במיוחד. אגדת הכדורסל סטיב נאש חתם לארבע שנים בנטס ויחליף את מי ששימש כמאמן הזמני של הקבוצה ז'אק ווהן. ווהן עצמו, שהוליך את ברוקלין לפלייאוף בבועה באורלנדו ותיפקד כמאמן זמני, יישאר כעוזר המאמן.
על כמה המינוי מפתיע? על פי הדיווחים, קווין דוראנט וקיירי אירווינג, שני הכוכבים הגדולים של המועדון, לחצו על ההנהלה למנות את גרג פופוביץ' למאמן הראשי, כאשר שם נוסף שעלה על ידם הוא טיירון לו, שלקח אליפות עם קליבלנד ב-2016. לנאש עצמו אין כל ניסיון באימון בשום קבוצה או מועדון, אך כן כיהן כיועץ מקצועי בגולדן סטייט לאורך שנתיים. בשנה הראשונה (2016) הווריורס שברו את שיא כל הזמנים למאזן בעונה הסדירה (9:73), אך הפסידו בגמר לקליבלנד, ושנה לאחר מכן זכו באליפות, שהייתה הראשונה של כוכב העבר בקריירה.
3 צפייה בגלריה
מינוי מפתיע. נאש
מינוי מפתיע. נאש
מינוי מפתיע. נאש
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
פרש מכדורסל ב-2015. נאש
פרש מכדורסל ב-2015. נאש
פרש מכדורסל ב-2015. נאש
(צילום: AFP)
"אחרי פגישה עם כמה מועמדים בעלי שם מרקעים שונים, ידענו שאנחנו צריכים לקבל החלטה קשה", אמר הג'נרל מנג'ר שון מרקס. "אנו רואים בסטיב מנהיג ומנטור שיזכה בכבוד מהשחקנים. הוא אחד המנהיגים הכי גדולים אי פעם על הפרקט, הוא יכין אותנו כדי להתחרות ברמות הגבוהות ביותר בליגה. אנו נרגשים שסטיב הצטרף אלינו לברוקלין"
נאש בן ה-46 פרש ממשחק פעיל ב-2015. קבוצתו האחרונה הייתה לוס אנג'לס לייקרס, אליה עבר ב-2012. הוא הספיק ללבוש את המדים שלה רק ב-45 משחקים. הקנדי נבחר במקום ה-15 בדראפט 1996 האיכותי (אלן אייברסון, ריי אלן, קובי בראיינט) על ידי פיניקס סאנס. אחרי שנתיים באריזונה עבר לדאלאס, שם שיחק במשך שש עונות עד ששב לפיניקס.
במדי הסאנס הוא זכה בשני תארי MVP, ובנוסף נבחר שלוש פעמים לחמישיית העונה, וחמש פעמים היה מלך האסיסטים של הליגה הטובה בעולם. ממוצעי הקריירה שלו ב-NBA עמדו על 14.3 נקודות ו-8.5 אסיסטים.
3 צפייה בגלריה
סטיב נאש מרוצה
סטיב נאש מרוצה
נאש בימיו כשחקן בלייקרס
(צילום: AP)