קארים עבדול-ג'באר הוא חתיכת אייקון בארצות הברית. סיפור החיים המדהים שלו, לצד הקריירה המרשימה שלו ב-NBA, הפכו אותו לאדם שכדאי מאוד להקשיב לו. לכן הטור שכתב ב"הוליווד ריפורטר" בו הוא יוצא נגד האנטישמיות במדינתו, הכה גלים.
עבדול-ג'באר, מוסלמי ממוצא אפרו-אמריקאי, טוען בטור שלו כי ההתבטאויות הגזעניות המכוערות נגד יהודים של שחקן ה-NFL דשון ג'קסון, ושחקן ה-NBA לשעבר, סטיבן ג'קסון, לצד הראפר אייס קיוב והקומיקאית צ'לסי הנדלר (יהודייה למי שלא יודע), לא זכו לביקורת רצינית בארה"ב, ובמדינה באופן כללי לא מתייחסים בחומרה לאנטישמיות.
2 צפייה בגלריה
עבדול-ג'באר. דמות מדהימה
עבדול-ג'באר. דמות מדהימה
עבדול-ג'באר. דמות מדהימה
(צילום: AFP)
2 צפייה בגלריה
סטיבן ג'קסון, דשון ג'קסון
סטיבן ג'קסון, דשון ג'קסון
סטיבן ג'קסון (מימין), דשון ג'קסון
(צילומים: AP)
הכותרת של הטור, "איפה הזעם כלפי האנטישמיות בספורט ובהוליווד?", אומרת למעשה הכל. "האנשים המפורסמים האלה מחזיקים באותה הלוגיקה של השעיר לעזאזל השייכת לקבוצות כמו הנאצים או הקו-קלוקס-קלאן - כל הבעיות נובעות מתפוחים רקובים השייכים לדת הלא נכונה, הצבע שלהם לא נכון, הם מגיעים מהמדינה הלא נכונה, המגדר שלהם לא נכון או שהם אוהבים את המגדר הלא נכון", כותב עבדול-ג'באר.
"לסלבריטאים יש את האחריות לבחור במילים המדויקות. הכוונה לא חשובה, כי המעשים או המילים הם אלו שמשפיעים. במקרה הזה ההשפעה הרסנית. איש לא יהיה חופשי עד שכולם יהיו חופשיים".