בעקבות סדרת ההתקפות של בעלי פנאתינייקוס, דימיטריס ינאקופולוס, על היורוליג והעומד בראשה, ג'ורדי ברתומיאו, הוציאו בצהריים (שבת) 10 המועדונים בעלי רישיון A (רישיון ארוך טווח להשתתפות במפעל) הודעת תמיכה ביורוליג.
ינאקופולוס נגד היורוליג: "נדפקים ע"י המאפיה" "כל המועדונים מאמינים בפרויקט שנקרא היורוליג, ונמשיך להאמין בו. אנחנו נשארים מאוחדים וחזקים, ובזכות זה הגענו להצלחות. ההתקדמות הגדולה של היורוליג ב-20 השנים האחרונות, ובעיקר בעשור האחרון, רק מחזקת את המחשבה הזאת והרצון להמשיך ולבנות כדי להביא את המפעל לרמה הבאה", נמסר מטעם המועדונים.
1 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי וג'ורדי ברתומאו
שמעון מזרחי וג'ורדי ברתומאו
מזרחי וברתומאו. מכבי והגדולות מגבות את היורוליג
(צילום: עוז מועלם)
"מאז שנת 2000 המועדונים בעלי רישיון A ייסדו את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של יושרה בכל מה שקשור למצב הכלכלי, הניהולי והמשמעתי, לכל מי שהטיל ספק בכך. אפשר להשוות את אמות המידה האלו רק לארגוני הספורט הטובים בעולם", הוסיפו המועדונים. לסיכום, התייחסו גם לפנאתינייקוס: "כל המועדונים רוצים מאוד שפנאתינייקוס (לה יש גם כן רישיון A) תמשיך בדרכה ביורוליג מכיוון שהיא הייתה חלק אינטגרלי במסע שלנו ב-19 השנים האחרונות. למרות זאת, ההתבטאויות חסרות הביסוס של מר ינאקופולוס הן לא נסבלות. ננקוט בכל פעולה שנצטרך על מנת להגן על הכבוד וההגינות שלנו".
הציוץ של מכבי ת"א עם ההודעה
על המכתב חתומות: אנאדולו אפס, ארמאני מילאנו, צסק"א מוסקבה, ברצלונה, פנרבחצ'ה, באסקוניה, מכבי תל אביב, אולימפיאקוס, ריאל מדריד וז'לגיריס קובנה.