סופה של תקופה. לראשונה בקריירה שלו, לברון ג'יימס הודח כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף. זה קרה הלילה (בין חמישי לשישי), כשלוס אנג'לס לייקרס נוצחה בביתה 113:100 על-ידי פיניקס. הסאנס השלימו 2:4 בסדרה והעיפו בשלב מוקדם את האלופה.
הלייקרס, שסיימו את העונה הסדירה במקום השביעי והעפילו לפלייאוף דרך טורניר הפליי-אין, סבלו לאורך כל העונה ממכת פציעות, בין השאר של צמד הכוכבים: לברון ג'יימס ואנתוני דייויס. הפציעה של AD הייתה המשמעותית מכולן. הפורוורד נעדר כמעט מחצי עונה וגם הלילה, במשחק הכי חשוב של אל.איי, שותף חמש דקות לפני ששוב סבל מכאבים בקרסול ולא שב לפרקט.
5 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס מתוסכל
לברון ג'יימס מתוסכל
מעדיף להופיע קודם בספייס ג'אם 2. לברון
(צילום: רויטרס)
לברון והחולצה החתומה שהעניק לדווין בוקר
ואי אפשר בלי ממים אחרי משחק שכזה
לברון ניסה לסחוב את הלייקרס מול פיניקס, רשם 29 נקודות, 9 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, אבל הסאנס עלו לפלוס 29 עוד ברבע השני והוליכו לאורך רוב הערב בפער דו-ספרתי. בסיום המשחק קינג ג'יימס העניק את החולצה שלו לדווין בוקר, הכוכב הגדול של פיניקס, שהיה בלתי ניתן לעצירה עם 47 נקודות (15 מ-22 מהשדה, 8 מ-10 לשלוש) ו-11 ריבאונדים.
"אני אוהב הכל במשחק שלו", החמיא לו לברון. "הוא ממשיך לעשות קפיצת מדרגה. קובי בראיינט אמר לו שהוא יהיה אגדי, הוא הפנים זאת וניצל את זה לטובתו".
5 צפייה בגלריה
אנתוני דייויס כואב
אנתוני דייויס כואב
"רציתי לשחק, הגוף לא הסכים". דייויס כואב
(צילום: AFP)
לברון דיבר בסיום על העונה הבאה והצהיר כי "הדבר הכי חשוב עבורי זה שאנתוני דייויס יהיה בריא". לאחר מכן, הוסיף: "אני חושב על הרגע בו נכנסנו לבועה ועד היום, זה היה סוחט מבחינה מנטלית, פיזית, אמוציונלית ורגשית".
"הדבר היחיד שמטריד אותי יותר מהכל הוא שאנחנו מעולם לא ראינו את הקבוצה הזאת שלנו בעוצמה מלאה", המשיך לברון. "מעולם לא ראינו את הפוטנציאל המלא של מה שאנחנו מסוגלים לעשות". אגב, הלייקרס היא האלופה השישית בלבד בתולדות ה-NBA שמודחת עונה לאחר מכן כבר בסיבוב הראשון בפלייאוף. גם מאמנו של 'המלך', פרנק ווגל, המשיך באותו קו, אך הלך רחוק מדי: "אם לא הפציעות, אני מאמין שהיינו יכולים לזכות שוב באליפות".
5 צפייה בגלריה
ספסל הלייקרס המום לאחר ההדחה
ספסל הלייקרס המום לאחר ההדחה
האלופה השישית בלבד שמודחת כבר בסיבוב הראשון
(צילום: AFP)
את הכתבים האמריקאים עניין גם אם לברון הולך להשתתף הקיץ באולימפיאדת טוקיו. ג'יימס הבהיר שלא בצורה מחויכת עם קריצה לספייס ג'אם 2, הסרט בו השתתף: "אני אשחק עבור הטונס סקוואד הקיץ במקום באולימפיאדה".
דייויס דיבר גם הוא אחרי ההדחה: "רציתי כל-כך לשחק, אבל הגוף פשוט לא הסכים. כשהיינו בסגל מלא, כולם ראו כמה טובים אנחנו. הבריאות שיחקה תפקיד חשוב למקום בו סיימנו את העונה הסדירה. היינו בריאים מאוד אשתקד, השנה ממש לא".
5 צפייה בגלריה
דווין בוקר
דווין בוקר
"הרגשתי שקובי בראיינט היה באולם". בוקר
(צילום: AP)
דניס שרודר טען כי "אקרע את התחת בקיץ כדי לחזור לכאן אחרת. אנחנו חייבים המון לאוהדים. אני מתכוון לעבוד, להכין את עצמי ולהיראות אחרת. אני רוצה לזכות עם הלייקרס באליפות".

כריס פול: "אין הרבה אנשים שמבינים את המשחק כמוני"

עם כל הכבוד ללייקרס, פיניקס היא זו שניצחה ותפגוש בחצי גמר המערב את דנבר עם יתרון ביתיות. בוקר, ה-MVP של המשחק וכנראה גם הסדרה, היה אמוציונלי בסיום כשדיבר עם התקשורת: "אני יודע שקובי היה באולם הזה הלילה והוא מאוד גאה בי. עבדתי כל החיים בשביל רגעים כאלו. הגיע הזמן לפרוח".
5 צפייה בגלריה
פול וגאסול
פול וגאסול
פול מנסה לנחם את גאסול
(צילום: AP)
בוקר הפך לשחקן הראשון מאז אמארה סטודמאייר ב-2010 שרושם משחק של לפחות 40 נקודות ו-10 ריבאונדים בפלייאוף. עוד משהו לגבי 2010. לראשונה מזה 11 שנה - בגמר ה-NBA לא יופיעו לברון ג'יימס או סטף קרי.
כריס פול, עוד אחד מכוכבי פיניקס, סיכם: "אמנם לא זכיתי באליפות, אבל אין הרבה אנשים שמבינים את המשחק כמוני. השנה יש לנו צ'אנס לעשות באמת משהו מיוחד".