זעזוע בדאלאס מאבריקס. אחרי 13 שנים רצופות במועדון (וזכייה באליפות ב-2011) - ריק קרלייל לא ימשיך בקבוצה. הכתב הבכיר של רשת ESPN, אדריאן ווז'נרובסקי, דיווח הערב (חמישי) כי קרלייל הודיע לבעלים של דאלאס, מארק קיובן, על התפטרותו, למרות שנותרו למאמן עוד שנתיים בחוזה.
העזיבה לא הגיעה משום מקום, אלא אחרי שהמאבריקס כשלו להעפיל לחצי גמר המערב. הם כבר הוליכו 0:2 על הקליפרס בסיבוב הראשון אחרי שניצחו פעמיים בלוס אנג'לס, אבל הפסידו בסופו של דבר 4:3.
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' מול לנארד
דונצ'יץ' מול לנארד
נפרד מדאלאס. קרלייל
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
ריק קרלייל
ריק קרלייל
קיובן רצה שינוי. קרלייל
(צילום: AP)
אגב, באתר "אתלטיק" דיווחו ביום שני האחרון בהרחבה על מתיחות בין הסלובני להנהלת המועדון, מתיחות שאולי תגרום לדונצ'יץ' לעזוב. בעלי הקבוצה מארק קיובן מיהר להכחיש את הכתבה בטוויטר וצייץ ש"זה בולשיט".
על פי הדיווח, דונצ'יץ' ושחקנים אחרים לא אוהבים את הרלאבוס וולגריס, שחקן פוקר לשעבר שנחשב לחבר קרוב של הבעלים מארק קיובן. לוולגריס אין רקע בכדורסל, והוא מונה ע"י קיובן ל"מנהל המחקר והפיתוח" של דאלאס, אולם לפי הפרסום ב"אתלטיק" הוא משמש כג'נרל-מנג'ר לכל דבר ואף מתערב למאמן ריק קרלייל בעבודת האימון, עד רמת החילופים ומי יעלה בחמישייה. המעורבות של וולגריס שמתואר בכתבה כ"אדם שלא יודע לדבר עם אנשים", גרמה לקרע בינו לבין חלק מהשחקנים, כולל לוקה דונצ'יץ'.
3 צפייה בגלריה
דונצ'יץ' חוגג
דונצ'יץ' חוגג
צרות בגן עדן? דונצ'יץ'
(צילום: AP)
כאמור, גם שחקנים אחרים לא מסתדרים עם וולגריס ותוהים למה אדם בלי רקע בכדורסל קיבל סמכויות כל כך נרחבות בארגון. דונצ'יץ' יוכל לחתום על חוזה מקסימום לחמש שנים שיכניס לו יותר מ-200 מיליון דולר.