לא פחות משבעה שחקני לוס אנג'לס קליפרס ניסו לעצור הלילה (בין ראשון לשני) את לוקה דונצ'יץ', וכולם כשלו. הסופרסטאר של דאלאס (43 נקודות, 17 ריבאונדים ו-13 אסיסטים) סיפק את אחת ההופעות הגדולות בחייו - ולקינוח קבר שלשת ניצחון עם הבאזר, בדרך ל-133:135 ו-2:2 בסדרת הפלייאוף.
בהיעדרו של קריסטפס פורזינגיס הפצוע, הסלובני ידע כי עליו להתגבר על פציעה משלו ולספק הצגה, אחרת יהיה קשה מאוד לחזור מ-3:1 בסדרה. אפילו פיגור של 21 הפרש ברבע השני (הקאמבק הגדול ביותר של דאלאס בפלייאוף) לא עמד בדרכו. מי שידע להעריך את סל הניצחון, חוץ מחבריו של דונצ'יץ' שהסתערו עליו משמחה, היו שלל כוכבי ה-NBA.
5 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' בטירוף
לוקה דונצ'יץ' בטירוף
לוקה דונצ'יץ' בטירוף
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
 לוקה דונצ'יץ' משחרר את סל הניצחון
 לוקה דונצ'יץ' משחרר את סל הניצחון
דונצ'יץ' משחרר את סל הניצחון
(צילום: AFP)
לברון ג'יימס צייץ "באנג באנג", כמחווה לשדר האגדי מייק ברין, סטף קרי שאחיו סת' משחק במאבריקס וחגג בדיוק 30, כתב: "הנה המתנה שלך", והוסיף: "לא ייאמן". דמיאן לילארד ופול פירס, שיודעים דבר או שניים על סלי קלאץ' בפלייאוף, גם לא נשארו אדישים. בראדלי ביל וסי.ג'יי מקולום בעיקר העריכו את הסטפ-בק של הסלובני, בעוד דוויין ווייד ("לוקה, אנחנו לא ראויים") ומאנו ג'ינובילי ("הילד הזה מדהים") פשוט היו בהלם.
חתן השמחה היה נרגש בסיום: "אני לא יכול להסביר את התחושות, לא רק כשהכדור נכנס, אלא גם כשראיתי את כל החברים רצים לקראתי. זה היה משהו מיוחד, אחד הרגעים הגדולים שלי בקריירה". דונצ'יץ' בן ה-21 גם הפך לצעיר בתולדות הליגה שרושם בפלייאוף טריפל דאבל של לפחות 40 נקודות.
רוצים עוד נתון איזוטרי שיעמיד אותו בשורה אחת עם מייקל ג'ורדן? קבלו: דונצ'יץ' היחיד מלבד MJ שרושם בפלייאוף לפחות 40 במשחק שבו קולע סל ניצחון עם הבאזר במצב של פיגור. ג'ורדן עשה זאת ב-1989, אז הדיח את קליבלנד בסיבוב הראשון עם הסל המפורסם שמכונה "הזריקה".
לוקה הוא גם השחקן השלישי שמשיג טריפל דאבל של 10-15-40 בפלייאוף. הקודמים: אוסקר רוברטסון וצ'ארלס בארקלי.
5 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' חוגג
לוקה דונצ'יץ' חוגג
החברים יודעים למי להודות. דונצ'יץ' ודאלאס חוגגים
(צילום: MCT)
"ברגע שהבנו שלוקה משחק, ידענו שנקבל משהו מיוחד ממנו", אמר סת' קרי שקלע 15 נקודות. מאמן דאלאס ריק קרלייל צחק: "תראו, לילד הזה יש נטייה לדרמה. הוא גם פרפורמר ענק, לא רק שחקן גדול. הוא חי עבור הרגעים האלה ואין לו פחד. הוא לא רצה לנוח (שיחק 43 דקות), אמר לי שהוא בסדר. לא ניסיתי להתווכח איתו אפילו. היינו צריכים אותו במשחק הזה".
דוק ריברס ניסה למצוא הסברים להפסד: "היינו חלשים הלילה מבחינה רגשית. אם הייתי מבין את הסיבה, הייתי זיגמונד פרויד. איבדנו הפרש גדול, ספגנו כמה עבירות טכניות. אבל צריך גם לתת קרדיט לדאלאס שבלי פורזינגיס המשיכו לשחק, הזיזו טוב את הכדור. אפשר לראות את ההבדל ברוח הקבוצתית שלהם לעומת שלנו: אצלם כולם מתלהבים כשהם עושים ריצה, אנחנו נכנעים. זו אשמת כולנו, גם אשמתי".
5 צפייה בגלריה
דוק ריברס
דוק ריברס
דוק ריברס
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
פול ג'ורג'
פול ג'ורג'
פול ג'ורג' מתקשה
(צילום: EPA)
פול ג'ורג', שקלע תשע בלבד ב-3 מ-14 מהשדה ושוב לא פגע, אמר: "מאוד קשה לי עכשיו. אני מקבל את הזריקות שלי ופשוט מחטיא, זה לא שההגנה של דאלאס טובה במיוחד. מגיע קרדיט למאבריקס, הם משחקים טוב ביחד, לוקה משחק פנומנלי. אבל בכנות, אם הייתי קולע רגיל, הסדרה הייתה נראית אחרת".
קוואי לנארד (32 נקודות) גיבה את חברו: "הזמן שלו יגיע. היו לו כמה זריקות פנויות, לכולם היו, זו לא אשמתו".