לספורט יש נטייה לאירוניה, זה ידוע, והערב (שלישי, 22:00) ברצלונה עלולה להיות בצד הלא נכון של המתרס. הפעם האחרונה שבארסה העפילה לפיינל-פור היורוליג הייתה בעונת 2013/14, אז אימן אותה צ'אבי פסקוואל.
המאמן הספרדי המצוין נמצא היום בזניט סנט פטרסבורג והוא זקוק לניצחון סנסציוני אחד, על חשבון הקטלאנים כמובן (2:2 בסדרת רבע הגמר), כדי להבטיח עלייה היסטורית לפיינל-פור, ועוד מהמקום השמיני בעונה הסדירה. חשוב לציין שזו העונה השנייה בלבד של הרוסים במפעל, כאשר בשנה שעברה הם דורגו אחרונים לפני ביטול העונה בגלל הקורונה.
5 צפייה בגלריה
ניקולה מירוטיץ'
ניקולה מירוטיץ'
ניקולה מירוטיץ' מתקשה
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
שרונאס יאסיקביצ'יוס
שרונאס יאסיקביצ'יוס
שרונאס יאסיקביצ'יוס
(צילום: רויטרס)
עד עכשיו, ברצלונה ושרונאס יאסיקביצ'יוס מתקשים מאוד מול ההגנה והאגרסיביות של זניט, בעיקר הכוכב הגדול ניקולה מירוטיץ' שירד מ-16.3 נקודות בעונה הרגילה ל-9 בלבד בארבעת המשחקים בסדרה. בנוסף, הגארדים ניק קלאתס, קורי היגינס ואלכס אברינס בינתיים לא פוגעים מהשלוש עם 7 מ-29 במשותף (25 אחוז).
גם בהגנה הדברים לא דופקים כמו שצריך. גארד זניט קווין פאנגוס, ששיחק אצל שאראס בז'לגיריס קובנה, חוגג בסדרה עם ממוצעים נפלאים של 18.5 נקודות ו-6.5 אסיסטים למשחק. במשחק הרביעי למשל, אותו זניט ניצחה 61:74, ברצלונה ספגה נוקאאוט מתחת לסל ולקחה רק 26 ריבאונדים, לעומת 40 של הרוסים.
5 צפייה בגלריה
קווין פאנגוס
קווין פאנגוס
מצטיין. קווין פאנגוס
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
צ'אבי פסקוואל
צ'אבי פסקוואל
עושה עבודה נפלאה בזניט. צ'אבי פסקוואל
(צילום: רויטרס)
"זה משחק חמישי, זה הזמן להשאיר הכל על המגרש", אמר שאראס שרוצה לרשום פיינל-פור ראשון כמאמן. "אנחנו יודעים מה לא עשינו בסדר, השחקנים מודעים לכך שצריך לשחק חזק יותר, עם יותר משמעת, עם יותר הבנה לגבי הדברים שעלינו לעשות על המגרש. עד כה, לא שיחקנו טוב בסדרה".
"מעל לכל, צריך להילחם על כל כדור ועל כל סנטימטר", המשיך שאראס וניסה לדרבן את שחקניו. "אם קבוצה לוקחת 14 ריבאונדים יותר ממך, זה אומר שלא נתת את המקסימום. צריכים להיות קשוחים ולא לצפות שישרקו לזכותנו עבירות, ככה זה בפלייאוף".
5 צפייה בגלריה
ברנדון דייויס מאוכזב
ברנדון דייויס מאוכזב
ברנדון דייויס מאוכזב
(צילום: רויטרס)
הפורוורד אדם האנגה הוסיף: "במשחק האחרון הם שלטו. חייבים להיות הרבה יותר אגרסיביים, להקשיב להוראות של המאמן ולהשאיר הכל על המגרש. אנחנו רחוקים שלושה ניצחונות מתואר אירופי חשוב. הריבאונד היה הגורם המכריע, אם נשלוט בקטגוריה הזו ונגן בצורה טובה, נוכל לרוץ ולהשיג סלים קלים - זה גורלי במשחק כזה".