הרבה מתח השתחרר אתמול בשנייה אחת, כשאדם סילבר קרא בשמו של דני אבדיה בדראפט ה-NBA והודיע שהישראלי נבחר ע"י וושינגטון וויזארדס במקום התשיעי. מי שבעיקר נשם לרווחה היה האדם הכי קרוב אליו בתקופה האחרונה - מלבד ההורים שלו - סוכנו מתן סימן טוב, שהרשה לעצמו לשחרר חיוך.
דני אבדיה ב-NBA, פרויקט מיוחד:
בראיון ל-ynet ספורט הוא מספר על הדקות המכריעות, הסיטואציה של אבדיה בקבוצתו החדשה ומה המטרות שהכישרון הצעיר הציב לעצמו.
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
המלווה הצמוד. סימן טוב
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
עשה היסטוריה. אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
מרגישים ירידת מתח?
"לא, ההפך, יש אדרנלין, יש ציפייה. דני קם בבוקר לפעילויות מטעם הקבוצה ומלא ראיונות, אין רגע דל. אנחנו מלאים התרגשות לקראת העתיד".

"החיים עם אבדיה מאוד קלים"

בלילה של הדראפט היה הרבה מתח באופן כללי, אבל בעיקר אחרי שעברו הבחירות במקומות 4-8. איך אתם הרגשתם?
"היה איזשהו רגע של תסכול קטן אחרי שעברה הבחירה הרביעית, אבל הבנו באותו הרגע שאם בחירה כזו הלכה לכיוון אחר, אז אנחנו יותר מתקרבים למקומות שאנחנו בטוחים בהם ושמביעים עניין בצורה מאוד אגרסיבית. האחיזה למציאות הישראלית היא שאם דני הוא לא בחירה 2-3-4 - זו אכזבה. אין בסיפור הזה שום אכזבה, זה נכון שהיו ציפיות יותר גבוהות אבל צריך להבין שדני ישחק בקבוצת NBA טובה, נבחר בעשירייה הראשונה ואנחנו מאוד גאים בו".
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
לא נפרד ממנו לרגע. סימן טוב ואבדיה במסיבת העיתונאים
(צילום: עוז מועלם)
סימן טוב שהה עם אבדיה במשך שלושה חודשים באטלנטה, שם ליווה אותו בכל תקופת ההכנה שלפני הדראפט. "בכנות, החיים הם מאוד קלים עם דני. עם כמה שהוא נראה מעופף לפעמים, הוא מאוד בוגר", מסביר סימן טוב. "מערכת היחסים שלנו הפכה להיות בתקופה האחרונה לא רק של סוכן ומיוצג, התקופה הזאת בארה"ב מאוד חיברה בינינו. למדנו להכיר את הנפש אחד של השני. התחזוקה היא לא כזאת גדולה כי בסופו של יום אנחנו מתעסקים בכדורסל ולא בביטחון המדינה".
עכשיו הוא נהיה שגריר של מדינת ישראל, יש אחריות.
"זאת המתנה הכי גדולה. אני חושב שהוא אחלה שגריר, והיה לנו גם אחלה שגרירים לפניו, אם זה עומרי כספי או גל מקל. כל אחד מהם אישיות גדולה".
6 צפייה בגלריה
עומרי כספי במדי סקרמנטו קינגס
עומרי כספי במדי סקרמנטו קינגס
אבדיה מצטרף לרשימת השגרירים. כספי במדי סקרמנטו קינגס
(צילום: EPA)
מה דני יביא אחרת?
"אני לא יודע מה הוא יביא אחרת, אבל יש לו אישיות שונה, שמחת חיים מאוד גדולה. יש לו כוח מהפנט לגרום לך לחייך ולצחוק ברוב הזמן שאתה סביבו. אם יש משהו שלמדתי ממנו זה שהחיים יפים וצריך לקום כל בוקר עם חיוך וככה היום שלך יהיה אחרת. הוא כל הזמן רוצה שלאנשים שסביבו יהיה טוב, כל הזמן כיף איתו ותמיד עם חיוך".
איך אתה רואה את הסיטואציה שלו בוושינגטון?
"אנחנו כבר אחרי הרבה שעות של התנהלות מול הקבוצה, מיוזמתה היא עושה הרבה מאמצים כדי שדני יגיע ויהיה לו את כל המעטפת המוכנה, וזה סימן לשיתוף פעולה עם פוטנציאל גבוה מאוד. אי אפשר להגיד אם זה יצליח במאת האחוזים אבל מאוד נוח ללכת למקום שרוצה אותך, זה נורא נכון ומרגיש טוב. זה מועדון שקיווה שדני יהיה אצלם ובסוף קיבל את זה. אני באמת חושב שקיבלנו הזדמנות להיות חלק מארגון שמעריך ורוצה את ההצלחה של דני, השיתוף פעולה והדרך שבה הם מציגים את הדברים זה לייצר לו מנגנון שהוא יוכל להצליח בו. אולי זה לא יהיה במשחקים הראשונים, אבל יש דרך וככה הם מציגים את הדברים".
6 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
"הגיע למועדון שבאמת רצה אותו"
(צילום: עוז מועלם)
מה התוכניות העתידיות?
"קודם כל לטוס לשם, להכין את התשתיות על הקרקע בארה"ב. צריך להבין שבעוד חודש יש ג'אמפ בול, אין הרבה זמן. הוא צריך כבר להתחיל להתאמן עם הקבוצה, לבנות את כל התשתיות מסביב כדי שיהיה לו מספיק נוח ואת הכלים להצליח, כך שהוא יוכל להתרכז אך ורק בכדורסל. אנחנו מחכים כרגע ללו״ז מסודר של הקבוצה, יכול להיות שזה ייקח עוד יום או יומיים".

"לים מדר יש הרבה מעריצים בארה"ב"

מי יטוס איתו בתקופה הראשונה?
"עוד לא דיברנו על זה, אבל ברור שהנוכחות שלי במהלך העונה תהיה משמעותית, ואני אהיה שם בשבילו מתי שהוא רק יצטרך. אני חושב שבשנה הראשונה השחקנים צריכים הרבה תמיכה, כלים ואהבה כדי להתמודד עם המעבר, ההצלחות, הכישלונות ולהתאמה למסגרת החדשה".
6 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
"שמחים שמדר לא משך את השם שלו מהדראפט"
(צילום: עוז מועלם)
יהיה לנו עוד דני אבדיה בארץ?
"אני חושב שבמדינת ישראל גדלים כישרונות שכן יכולים להגיע רחוק מאוד. אני כל כך שמח לראות את ההצלחה של ים מדר, עוד כשהיינו בארה״ב הבנו שהוא הולך להיבחר ושמחנו שהוא לא משך את השם שלו מהדראפט. לים יש הרבה מעריצים בארה"ב והשיח עליו הוא אמיתי ורציני. אנחנו שמחים שהוא נבחר, בטח במועדון כמו בוסטון סלטיקס. אני חושב שיש גם שחקן נוסף שנמצא על הרדאר שהוא נועם דוברת, הוא יכול להגיע למימדים אדירים".
אז איך אתה מסכם את כל השנים האחרונות?
"מלאי אתגרים ומטרות. מה שקרה זה חלק מספר ההיסטוריה, המטרות עכשיו הן חדשות. דני הוא אדם שאוהב לחלום ולהציב לעצמו מטרות שחלקן הן ריאליות וחלקן פחות, אבל הוא כובש אותן. המטרה הבאה זה לבוא ולהראות שהוא שחקן שווה בין שווים בליגה הטובה בעולם".