לברון ג'יימס רחוק שני ניצחונות מעלייה לגמר ה-NBA עם לוס אנג'לס לייקרס ופעם נוספת (ומי יודע כמה בקריירה) הוא גורף מחמאות מכל עבר. אז נכון, אנתוני דייויס קלע את סל הניצחון ב-103:105 על דנבר במשחק מספר 2, אבל קינג ג'יימס היה נהדר גם כן וסיים את אותו ערב עם 26 נקודות ו-11 ריבאונדים בדרך ל-0:2 בסדרת חצי גמר המערב.
מי שבחר לפרגן לו הוא אגדת כדורסל אחרת, אייזיאה תומאס, שהתראיין ל"ספורט אילוסטרייטד" וסיפק מספר פנינים: "אם תסתכל על כל רשימת המאמנים של אגדות הכדורסל, תוכל לראות איך מבחינה פילוסופית נוצרת גדולתם. קארים עבדול ג'אבר, מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, מייקל ג'ורדן, אני. אתה יכול להסתכל על המאמנים שלנו בקולג' וברמה המקצוענית וללמוד את הדרך בה למדנו את המשחק".
2 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
אין עוד מלבדו. ג'יימס
(צילום: EPA)

"לברון, לעומת זאת, יצא מהתיכון. מי היה המורה שלו? לברון הוא מוח כדורסל, גאון. לכן אני מתייחס אליו כאיינשטיין של הכדורסל", הוסיף כוכב הפיסטונס לשעבר. תומאס, שזכור גם כמי שלא הסתדר עם מייקל ג'ורדן ולא זומן לנבחרת החלומות באולימפיאדת ברצלונה בגללו, נדרש לשאלה האם לברון הוא הכדורסלן הגדול בכל הזמנים.
"היו לנו שחקנים בעבר ששלטו בתקופות מסוימות", אמר תומאס והוסיף: "אבל מעולם לא ראינו שחקן שבאמת שלט כמוהו. הוא עשה את זה, בלי להיכשל, במשך 17 שנים. לעת עתה, קארים הוא הטוב ביותר שעשה זאת אי פעם. אבל עד שלברון יפרוש, הוא יהיה השחקן הטוב ביותר שראינו אי פעם משחק כדורסל".
2 צפייה בגלריה
דוראנט
דוראנט
מפרגן לקינג ג'יימס. דוראנט
(צילום: AP)

דוראנט למען לברון

ועדיין, למי ששכח לברון כלל לא נבחר העונה ל-MVP של העונה, אלא יאניס אנדטוקומבו ממילווקי. השחקן הטוב בעולם לדעת רבים סיים שני במרוץ וטען אז כי "זה עצבן אותי מאוד, זו התשובה האמיתית שלי כי מתוך 101 קולות קיבלתי רק 16 למקום הראשון. זה מה שעצבן אותי הכי הרבה. אני לא אומר שלמנצח לא הגיע התואר. יש דברים שלא בידיים שלך ואתה לא יכול לשלוט בהם".
קווין דוראנט, הכוכב הפצוע של ברוקלין, התייחס לדבריו של ג'יימס ואמר: "הקריטריונים הם לעונה הסדירה, אבל אני מבין את ג'יימס. אני מרגיש כמו שהוא מרגיש. אני חושב שהם (ראשי ה-NBA) צריכים להעריך את כל העונה, כולל הפלייאוף. אם אתה כולל את הפלייאוף, לברון הוא בקלות ה-MVP".
פורסם לראשונה: 05:41, 22.09.20