עכשיו זה רשמי: עודד קטש הוא מאמנה החדש של פנאתינייקוס היוונית, המועדון בו גם כיכב כשחקן וזכה עימו בגביע אירופה. הוא חתם על חוזה לשנה וחצי ויישאר בקבוצה לפחות עד תום עונת 2021/22.
פנאתינייקוס פנתה במקביל להפועל ירושלים ולקטש, ובקבוצה הישראלית הבינו כי לא יוכלו להשאיר בכוח על הקווים את המאמן, שיודע כי מדובר בהתקדמות משמעותית בקריירה שלו - והזדמנות נדירה להוכיח את עצמו באחד המועדונים הגדולים באירופה.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
מגיע ליוון. קטש
(צילום: באדיבות פנאתינייקוס)
4 צפייה בגלריה
קטש בימיו כשחקן פנאתינייקוס. סגירת מעגל
קטש בימיו כשחקן פנאתינייקוס. סגירת מעגל
קטש בימיו כשחקן פנאתינייקוס. סגירת מעגל
(צילום: יוסי רוט)
מבחינת קטש זו סגירת מעגל, לאחר ששיחק כאמור בפאו בין 1999 ל-2001 וזכה עם הקבוצה בגביע אירופה אחרי ניצחון בגמר על מכבי ת"א. קטש נותר בקשר הדוק עם האנשים החזקים במועדון, שמכירים אותו עוד מהתקופה שבה שיחקו לצידו ביוון: המנהל המקצועי ומקבל ההחלטות העיקרי, פרג'יסקוס אלברטיס, ומנהל הקבוצה יורגוס קלאיציס.
קטש מגיע לקבוצה במצב לא פשוט: היא מדורגת בתחתית הטבלה ביורוליג, ומצבה הכלכלי בעייתי לאחר שהבעלים דימיטריס ינאקופולוס הפסיק להזרים כספים למועדון עקב הזעם שלו על ראשי היורוליג. מאז שז'ליקו אוברדוביץ' עזב אותה ב-2012, פאו גם לא מוצאת יציבות בעמדת המאמן. שישה שמות שונים כבר עברו במועדון מאז, וקטש יהיה מספר שבע - אחרי שיורגוס וובוראס פוטר (עוזר המאמן קוסטאס חראלמפידיס מילא את מקומו זמנית).
4 צפייה בגלריה
נמניה נדוביץ'
נמניה נדוביץ'
פאו במשבר ביורוליג. נדוביץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
המשימה לא תהיה פשוטה - קטש יהיה חייב לייצב את המערכת ולהשיג ניצחונות ביורוליג, מסגרת שבה לא אימן מאז ימיו הקשים במכבי ת"א לפני 13 שנים, לזכות באליפות יוון ולהכין את הסגל לעונה הבאה שתהיה המבחן האמיתי שלו.
ליאור ליובין, שישמש כעוזרו של קטש, נפרד מגלבוע/גליל: "הבית נמצא היכן שהלב נמצא והלב שלי בגלבוע. שנה שביעית שלי במועדון, כל שנה הייתה מיוחדת בפני עצמה וכל התהפוכות שסביבנו בשנה האחרונה גרמו לכך שהצומת הנוכחית הייתה מאוד אמוציונלית וקשה לעיכול. לקחתי החלטה ביחד עם המשפחה להמשיך את מסע הכדורסל שלי ולרדוף אחרי חלומות. הגלבוע מבחינתי תמיד היה ותמיד יהיה המקום שאיתו מגשימים חלומות, בגלל הקהילה ,הצוות, האנשים שתורמים רק כי אוהבים לתת וכמובן האוהדים, שמלווים תומכים ותמיד גורמים לנו למצות את הפוטנציאל. אני רוצה להודות לחיים אוחיון, ולארצי פרטי שמבינים את נפש האדם ויודעים שבחיים יש יותר מכדורסל וגם בכדורסל יש יותר מכדורסל".
4 צפייה בגלריה
ליאור ליובין
ליאור ליובין
נפרד מגלבוע/גליל. ליאור ליובין
(צילום: גיל נחושתן)
ליובין הוסיף: "רוצה להודות לצוות המקצועי המדהים שעזר לי להיות טוב יותר. לשחקנים שאני מאמין בכל אחד ואחד והיו שם בגוף ובנפש למען הצלחתנו. לכל האנשים שמלווים אותנו על בסיס יומיומי מתוך אהבה! וכמובן שוב לאוהדים שכל כך חסרים במגרש אבל תמיד תמיד בלב, תודה על כל רגע במסע".