בעונה שעברה מילווקי הופתעה (לפחות כך חשבנו) על ידי מיאמי, שעברה אותה עם 1:4 קליל בסיבוב השני הפלייאוף – חלק מהדרך המדהימה של ההיט עד לגמר ה-NBA, שם הפסידו ללייקרס.
אז טענו שהבאקס ויאניס אנדטוקומבו לוזרים ולא ממש מסוגלים לשבור את תקרת הזכוכית. מעניין מה אותם אנשים אומרים הפעם. הלילה (בין שני לשלישי) מילווקי התעללה במיאמי עם 98:132 מוחץ ועלתה ליתרון 0:2 בסדרה לפני צמד המשחקים בפלורידה.
6 צפייה בגלריה
שחקני מילווקי חוגגים על הספסל
שחקני מילווקי חוגגים על הספסל
שחקני מילווקי חוגגים על הספסל
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו וטרבור אריזה על הפרקט
יאניס אנדטוקומבו וטרבור אריזה על הפרקט
גם ככה לא הצליחו לעצור אותו. יאניס אנדטוקומבו וטרבור אריזה על הפרקט
(צילום: AP)
מעל 9,000 צופים הגיעו לפיסרב פורום (חצי אולם בשל הגבלות הקורונה) וראו רבע ראשון יוצא דופן, שלמעשה סגר את סיפור המשחק כולו. המארחת התפרעה עם 20:46 נהדר ועד להפסקה כבר קלעה לא פחות מ-15 שלשות.
בסיום דף הסטטיסטיקה הראה על 22 שלשות מ-53 נסיונות, 41.5 אחוז. יאניס אמנם לא ממש פגע מהטווח הזה (1 מ-7 בלבד), אך עשה את כל השאר נכון. הוא סיפק 31 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, וגם הוסיף 3 חטיפות וחסימה אחת.
6 צפייה בגלריה
קריס מידלטון עוצר את דאנקן רובינסון
קריס מידלטון עוצר את דאנקן רובינסון
מיאמי לא פגעה בכלום. מידלטון מגיע לחסום את רובינסון
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
ג'ימי באטלר
ג'ימי באטלר
לא ברור לאן הוא נעלם. ג'ימי באטלר
(צילום: AP)
ברין פורבס (22 נקודות, 6 שלשות) ופאט קונאטון (15 נקודות, 5 שלשות) נתנו את הערך המוסף מהספסל וגיבור הניצחון במשחק הראשון קריס מידלטון הסתפק הפעם בחמש זריקות מהשדה – למרות זאת רשם 17 נקודות. ג'רו הולידיי ניהל מצוין את החגיגה של המארחת עם 11 נקודות ולא פחות מ-15 אסיסטים (לעומת 2 איבודים בלבד).
ומה בצד השני? למעשה די שום דבר. ג'ימי באטלר היה חושך עם 10 נקודות אנמיות, באם אדבאיו סיים עם 16 נקודות ו-3 ריבאונדים, ורק בגלל שמילווקי הורידה רגל מהגז במהלך שני הרבעים האחרונים, דוויין דדמון (19 נקודות ו-8 ריבאונדים) וגוראן דראגיץ' (18 נקודות) סיפקו מספרים ראויים מהספסל.
משחק מספר 3 בסדרה ייערך באמריקאן איירליינס ארינה בלילה שבין חמישי לשישי – ואם ההיט רוצים שהסיפור הזה לא יסתיים בסוויפ, הם צריכים להתעורר ומהר.

דנבר – פורטלנד 109:128

דנבר התאוששה מההפסד הביתי במשחק הראשון והביסה את הבלייזרס במשחק בו שלטה מהרגע הראשון. פורטלנד הייתה עסוקה בעיקר בלרדוף אחרי הנאגטס, כשהמשפט היותר נכון הוא דמיאן לילארד היה עסוק בלרדוף אחרי הנאגטס, כי החברים שלו לא ממש עזרו.
6 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ'
ניקולה יוקיץ'
עבר למצב MVP. ניקולה יוקיץ'
(צילום: AFP)
לילארד סיים את המחצית הראשונה עם 31 נקודות ו-9 שלשות (הכי הרבה במחצית אחת בפלייאוף מאז 2001) ובסך הכל סיפק במשחק כולו 42 נקודות ו-10 אסיסטים. אגב, בחצי השני הוא לא קלע אפילו פעם אחת מחוץ לקשת.
בכל מקרה, גם ה-31 שלו בהפסקה רק מיזערו נזקים והמארחת הוליכה בהפרש דו ספרתי, בעיקר הודות ל-MVP המסתמן ניקולה יוקיץ', שקלע 25 נקודות עד ההפסקה ו-38 (ו-8 ריבאונדים) בסיום.
בניגוד ללילארד, אולי חוץ מסי-ג'י מקולום (21 נקודות) לא קיבל ממש עזרה, יוקיץ' ראה חמישה חברים שלו מסיימים בספרות כפולות, כולל 18 נקודות של מייקל פורטר ג'וניור ו-15 נקודות מהספסל של פול מילסאפ הוותיק.
6 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
לא קיבל עזרה. דמיאן לילארד
(צילום: AP)
המשחק השלישי בסדרה ייערך בשישי לפנות בוקר, כשהפעם פורטלנד תארח ותנסה לשמור על הבית כדי לעלות ליתרון מבטיח.
פורסם לראשונה: 06:26, 25.05.21