החור שנוצר מסיומה של עונת הכדורסל בארץ וקודם לכן של הכדורגל, יתמלא הלילה (בין חמישי לשישי) עם חזרת ה-NBA לחיינו. ארבעה וחצי חודשים חלפו מאז שהליגה הופסקה, מ-11 במרץ ליתר דיוק, כשנודע כי רודי גובר מיוטה נדבק.
22 קבוצות הגיעו למתחם הבועה באורלנדו, כאשר כל אחת מהן תשחק שמונה משחקים ובסיומם הפלייאוף יתחיל במתכונת המוכרת. שמונה המדורגות ראשונות בכל איזור ישחקו בפוסט סיזן, ובמקרה שהפער בין השמינית לתשיעית יעמוד על שלושה ניצחונות או פחות, הן יתמודדו על המקום האחרון.
3 צפייה בגלריה
זאיון ווילאמסון
זאיון ווילאמסון
זאיון וויליאמסון
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
 רודי גובר ודונובן מיצ'ל
 רודי גובר ודונובן מיצ'ל
הדביק את חברו לקבוצה. רודי גובר ודונובן מיצ'ל
(צילום: AP)
אותה יוטה (מאזן 23:41), המדורגת רביעית במערב, היא זו שתשחק ראשונה ותפגוש את ניו אורלינס (36:28) העשירית ב-1:30. מי שנמצא בספק הוא כוכב הפליקנס, הרוקי הסנסציוני זאיון וויליאמסון, שיצא מהמתחם למשך 12 יום בגלל מקרה חירום במשפחה ורק חזר לאחרונה להתאמן עם הקבוצה.
"המועדון יעשה את מה שטוב עבורי, ועבור העתיד שלי, כל מי שמכיר אותי יודע שאני תמיד רוצה לשחק", אמר וויליאמסון ורמז באופן עבה כי הוא רוצה לחזור לפרקט. מאמנו אלווין ג'נטרי הוסיף: "ברור שאני רוצה שהוא ישחק, אבל יש לנו צוות רפואי שעוזר לנו להחליט דברים כאלה".
בשל פציעה בפתיחת העונה, זאיון הספיק לשחק רק 19 משחקים ורשם בהם ממוצעים אדירים: 23.6 נקודות, 6.8 ריבאונדים ו-2.2 אסיסטים למשחק.

הקרב על אל.איי: דייויס ישחק?

עם כל הכבוד למנת הפתיחה, הדרבי הלוהט בין לוס אנג'לס לייקרס ללוס אנג'לס קליפרס (4:00) יתפוס את מירב תשומת הלב. הקבוצה של לברון ג'יימס, שמוליכה את המערב עם מאזן של 14:49, תסיים ראשונה בקונפרנס והמשחק עבורה הוא יותר הצהרת כוונות.
הקליפרס (20:44) של קוואי לנארד ופול ג'ורג', שהתמודדו עם שורת באים ויוצאים מהמתחם (הבולט: לו וויליאמס שהלך ללוויה ונצפה במועדון חשפנות), בעיקר חושבים על הפלייאוף אך ישמחו גם לנצח את החבורה של פרנק ווגל.
3 צפייה בגלריה
דייויס
דייויס
אנתוני דייויס מול קוואי לנארד
(צילום: רויטרס)
אנתוני דייויס, שספג אצבע בעין במשחק ההכנה מול אורלנדו וירד מהפרקט, נמצא בספק. השחקן עצמו טוען כי הוא מתכנן לשחק ואם יעשה זאת, ילבש משקפיים מיוחדים: "היה מוזר באימון איתם, זה הרגיש מאוד שונה".
דייויס הוסיף כי תהיה מצד השחקנים התייחסות לסערה הגזענית בארה"ב, זאת אחרי שבמשחק ה-WNBA בין ניו יורק לסיאטל שתי הקבוצות ירדו בזמן השמעת ההמנון: "דיברנו על זה היום, יש לנו כמה רעיונות, עדיין לא החלטנו מה נעשה".