חמישה ימים אחרי האירוע המכוער בדרבי של איסטנבול בין בשיקטאש לפנרבחצ'ה, במהלכו נזרק מטבע מהיציע שפגע בראשו של ים מדר ופצע אותו, בהתאחדות הטורקית הודיעו כי בשיקטש תיענש על אירוע זריקת החפצים ופציעתו של מדר בקנס של 10 אלף אירו ומשחק רדיוס ללא קהל.
כזכור, יומיים אחרי שקלע סל ניצחון מול ריאל מדריד ביורוליג, מדר נקלע לאירוע מכוער והוא נזקק לטיפול רפואי. פנרבחצ'ה, שהפסידה לבסוף 68:64, הוציאה יום לאחר מכן הודעה רשמית היום בנושא, בה טענה כי: "לאחר המשחק, מדר התלונן על אובדן ראייה חלקי".
1 צפייה בגלריה
ים מדר לאחר שהמטבע שנזרק מהיציע פגע בראשו
ים מדר לאחר שהמטבע שנזרק מהיציע פגע בראשו
ים מדר לאחר שהמטבע שנזרק מהיציע פגע בראשו
(צילום מסך)
מי שעוד התייחס הוא אביו של ים, זוהר מדר, שדחה סברה לפיה האירוע היה בשל אנטישמיות: "אני יכול להגיד שכל המקרה לא קרה בגלל שהוא ישראלי או יהודי. החפץ לא נזרק לכיוונו. היה שם איזה אירוע עם האוהדים, התפרעות גדולה ובלאגן. זה באמת לא כוון לים, היו שם עוד כאלה שנפגעו מחפצים שנזרקו".
בסיום המשחק, מאמן פנרבחצ'ה, דמיטריס איטודיס, אמר מילים קשות על האירוע והאווירה באצטדיון. "למרבה הצער, אני צריך לדבר על דברים שאינם כדורסל", פתח איטודיס את דבריו. "אני תמיד מברך את היריב, הגינונים שלי מחייבים זאת. כמובן שאברך את בשיקטאש על הניצחון, אבל אני חושב שהוא הושג לא בצורה שאנחנו מייחלים לה. אני רוצה להפנות שאלה להתאחדות הכדורסל הטורקית, לשופטים, לכל מי שמארגן את זה. האם זו אסטרטגיה לפצוע שחקן בדיוק כשהכל הולך כשורה? אני רוצה לשאול את ההתאחדות הטורקית. האם זה נכון להמשיך את המשחק כששחקן נפצע? האם זה מקובל? בנסיבות רגילות, המשחק הזה היה מופסק או נעצר בכל מקום אחר בעולם. תארו לכם אם אותו דבר היה קורה לשופט? הוא גם היה ממשיך? לצערי, לא הצלחתי למצוא את התשובות לכך".