אוהדי בוסטון צריכים להיות מודאגים. מאוד מודאגים. קודם כל, הם מסתכלים למערב ושואלים את עצמם: מה זה הספורט הזה שהם משחקים שם? יש שם כדור כתום, עשרה שחקנים שמופרדים לחמישיות עם גופיות שונות, יש מאמנים ויש שופטים, ומזכירות, אבל זה לא אותו ספורט. אנחנו שייכים לרמה הזאת?
יכול להיות שבוסטון שייכת לעילית הזאת (בטוח שלא בלי קריסטפס פורזינגיס הפצוע), אבל היא משחקת נגד קבוצות הרבה פחות טובות, ועדיין מתקשה. הלילה (בין שני לשלישי) היא ניצחה 102:109 בקליבלנד ועלתה ל-1:3 בסדרת חצי גמר המזרח, אבל היריבה שלה הגיעה למשחק ללא שני יצרני הנקודות העיקריים שלה, דונובן מיצ'ל וג'ארט אלן, וסבלה מהיעלמותו של מקס סטרוס בחצי השני לאחר שקלע חמש שלשות במחצית הראשונה. ובכל זאת, איבודי הכדור של בוסטון וההגנה הדי בינונית שלה על השלשות של קליבלנד גרמו למשחק הזה להיות די צמוד.
3 צפייה בגלריה
שחקני בוסטון ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון
שחקני בוסטון ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון
בוסטון שייכת לעילית? ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון
(צילום: AP Photo/David Dermer)
וזו הבעיה השנייה והגדולה ביותר של הסלטיקס. הם שייטו העונה. את ניצחונותיה השיגה העונה בוסטון עם יתרון ממוצע של 11.34 נקודות – הגבוה ביותר בליגה. זו שנמצאת במקום השני בנתון זה, אוקלוהומה, השיגה את ניצחונותיה עם יתרון ממוצע של 7.41 נקודות. בוסטון לא חוותה שום משחק צמוד בפלייאוף (בניצחונות או בהפסדים). ב-20 משחקיה בעונה הרגילה שהוכרעו בהפרש של חמש נקודות או פחות, לבוסטון יש מאזן מאוד בינוני של 10:10.
בדקות האחרונות של המשחק הלילה, בוסטון שוב חזרה לרעה החולה שלה העונה: בידודים וחליבת השעון, בדיוק הפוך ממה שהפך אותה לקבוצה כל כך דומיננטית העונה. היא ניצחה הלילה והיא תנצח בסדרה, אבל כל משחק חושף עוד חולשה שלה, עוד פגיעות. זה לא יספיק נגד הכדורסל מעולם אחר שמשחקים במערב.
3 צפייה בגלריה
מיצ'ל
מיצ'ל
קליבלנד כפתה משחק די צמוד למרות חסרונו. מיצ'ל
(צילום: David Richard-USA TODAY Sports)

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

דאלאס שוב צריכה להיות מאוד מרוצה מהתפוקה משחקני המשנה ומהספסל שלה. אבל מגיע הרגע בשלבים הללו ובסדרות הללו, שבו הכוכבים צריכים להיות כוכבים. לוקה דונצ'יץ' וקיירי ארווינג קלעו הלילה בהפסד לאוקלהומה - שהשווה את הסדרה ל-2:2 - 10 מ-31 זריקות. אלה לא מספרים שאיתם אפשר לנצח משחק פלייאוף צמוד. ארווינג אולי משחק חכם נגד השמירה הכפולה (בגלל הפציעה הברורה של דונצ'יץ', אוקלהומה מתרכזת בשמירה על ארווינג) ומסר תשעה אסיסטים, אבל צבר רק תשע נקודות ב-11 זריקות. זה לא מספיק בשביל דאלאס כדי לנצח.
אוקלהומה עברה הלילה מבחן בגרות רציני. היא חזרה למשחק אחרי פיגור דו ספרתי, וברגע שהידקה את ההגנה, ביצעה מהפך למרות יום קליעות די רע שלה. אוקלהומה פיגרה מול דאלאס באחוזי קליעה מהשלוש ומהשתיים, אינדיקטור ברור להפסד. אבל גם אלוהי הכדורסל נמצא בפרטים הקטנים. לדאלאס היו 23 זריקות עונשין, לאוקלהומה 24. דאלאס קלעה 12 (52.2 אחוז), אוקלהומה קלעה 23 (95.8 אחוז). שם הוכרע המשחק.
3 צפייה בגלריה
קיירי אירווינג
קיירי אירווינג
קלע רק 9 נקודות ב-11 זריקות. ארווינג
(צילום: Tim Heitman / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
(באדיבות one)

המזל של אטלנטה

ומשפט אחד על הגרלת הלוטרי של דראפט 2024 ועל העובדה שאטלנטה תבחר ראשונה בניגוד לכל הסיכויים: האגוזים הכי טעימים תמיד מוענקים לחסרי השיניים.