לברון ג'יימס לא הולך לשום מקום. הכוכב בן ה-38 הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי הוא ימשיך עוד עונה בלייקרס, ויחזור לעונתו ה-21 בקריירה הארוכה והמפוארת שלו ב-NBA. בכך, פיזר קינג ג'יימס את הערפל שיצר בעצמו לאחר ששיתף בתום ההדחה של ל.א בידי דנבר בגמר המערב כי הוא שוקל לפרוש.
"לא איכפת לי כמה נקודות אוכל או לא אוכל לקלוע", אמר לברון במהלך טקס הוקרה לספורטאים מצטיינים מטעם רשת השידור ABC, ה-ESPY. "השאלה האמיתית מבחינתי, היא האם אוכל לשחק את המשחק הזה מבלי לרמות. ביום שלא אוכל לתת את כל מה שיש לי על הפרקט, אז אסיים עם זה. למזלכם, זה לא היום".
1 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לא הולך לשום מקום. לברון
(צילום: AFP)
כאמור, לפני חודש וחצי זה היה נראה אחרת, כשמלך הסלים בכל הזמנים של ה-NBA שיתף כי הוא שוקל לתלות את הנעליים. במסיבת העיתונאים הרשמית שלאחר המשחק האחרון בסדרה מול הנאגטס, סיפר 'המלך' כי "יש לי הרבה חומר למחשבה לגבי המשך הקריירה שלי. אני צריך לחשוב אם אני בכלל רוצה להמשיך לשחק". כעת, הוא שם סוף לספקולציות שיצר בעצמו, כאשר גם הג'נרל מנג'ר של לוס אנג'לס לייקרס, בוב פלינקה, סיפר כי לברון עובד קשה על מנת להתכונן לעונה הקרובה.
לברון בן ה-38 אמור להרוויח בעונה הבאה 46.7 מיליון דולר ולהפוך בקיץ הבא לשחקן חופשי. על פי התכנון המקורי, ג'יימס התכוון להמשיך לשחק גם אחרי שברוני, בנו הבכור, צפוי להצטרף ל-NBA ב-2024 - אולי אפילו לצידו, בהתאם לזהות הקבוצה שתבחר בו בדראפט. רק בינואר האחרון סיפר בראיון עיתונאי: "אני צריך לשחק עם הילד שלי, אני חייב להיות על הפרקט עם ברוני".
ב-2022/23 שיחק לברון ג'יימס 55 משחקים במהלך העונה הסדירה, וקלע בממוצע 28.9 נקודות למשחק, להן הוסיף 8.3 ריבאונדים ו-6.8 אסיסטים. הלייקרס סיימו במקום השביעי במערב, והגיעו לפלייאוף ה-NBA דרך משחקי הפליי-אין, שם עשו את כל הדרך עד גמר הקונפרנס, אך הודחו בתום 4:0 בידי ניקולה יוקיץ' ודנבר, שזכו בסופו של דבר באליפות הראשונה בתולדותיהם.