אחרי ארבע עונות בוושינגטון, בה שיחק מאז הגיע ל-NBA, לדני אבדיה יש בית חדש: על פי הדיווח של אדריאן ווז'נרובסקי מ-ESPN, הוויזארדס העבירו את הישראלי לפורטלנד טרייל בלייזרס, שסיימה את העונה במקום האחרון במערב. וושינגטון, שממשיכה בבנייה מחדש, קיבלה תמורתו את הרכז הוותיק מלקולם ברוגדון והבחירה מספר 14 בדראפט שהתקיים הלילה (בנוסף לבחירה השנייה בה היא כבר מחזיקה).
מדובר במהלך הראשון שביצעה וושינגטון מאז צירפה בתחילת השבוע את טרוי וויבר לצוות המקצועי. וויבר, הג'נרל מנג'ר לשעבר של דטרויט, הפך ליועץ בכיר במועדון לקראת הדראפט, וההחלטה הראשונה שקיבל יחד עם הנשיא מייקל ווינגר והג'נרל מנג'ר וויל דוקינס (איתם עבד בעבר), הייתה לוותר על אבדיה לטובת רכז שחסר לקבוצה ועוד אפשרות להתחזק בדראפט. הישראלי נכנס הקיץ לחוזה של ארבע עונות, בשווי 55 מיליון דולר, ונחשב כנכס בזכות השכר היחסית נמוך לשחקנים עם התרומה שלו, והזינוק ביכולתו בחצי השני של העונה.
1 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
עובר לחוף המערבי. דני אבדיה
(צילום: ess Rapfogel / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
הבלייזרס, שסיימו את העונה החולפת במקום האחרון במערב עם מאזן 61:21, נמצאים בהליך בנייה מחדש משלהם, אחרי העזיבה של דמיאן לילארד בשנה שעברה, אך הם בשלב מתקדם יותר משל וושינגטון. המאמן המוערך צ'ונסי בילאפס, שזכה באליפות עם דטרויט כשחקן, הפך את הקלעי אנפרני סיימונס לכוכב, ובקבוצה בונים גם על הרכז המוכשר סקוט הנדרסון שסיים את עונתו הראשונה ועל הסנטר דיאנדרה אייטון שנבחר בעבר ראשון בדראפט. מבחינת אבדיה, הסגל לא עמוק בעמדות הפורוורדים, והוא יוכל להשתלב בחמישייה בשתי עמדות הפורוורד בהתאם לצרכים של בילאפס, אם יטביע חותם במהירות.
אבדיה בן ה-23 רשם העונה שיאי קריירה של 14.7 נקודות, 7.2 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים בממוצע למשחק, לצד 43 נקודות בהופעה מדהימה מול ניו אורלינס. לפי ההערכות בארה"ב, וושינגטון בנתה עליו כשחקן מפתח לעתיד – תפישה שכנראה השתנתה עם הגעתו של וויבר, שימשיך לקדם את בילאל קוליבאלי, לצד קייל קוזמה וג'ורדן פול.
הפרשנים בארה"ב קיבלו בהפתעה את המהלך, כאשר התגובות הראשוניות היו מפרגנות וטענו כי בפורטלנד, קבוצה בריאה ומסודרת יותר, אבדיה יוכל לעשות קפיצת מדרגה נוספת. אוהדי וושינגטון ברשתות החברתיות, מצידם, לא הבינו את הצעד והתייחסו אליו כשגיאה של ההנהלה.
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)