עבור לא מעט חובבי כדורסל, ניקולה יוקיץ' הוא השחקן הטוב ביותר בעולם. אחרי שתי זכיות רצופות בתואר ה-MVP של העונה הסדירה (2021 ו-2022) ב-NBA, הסנטר הסרבי הוביל בעונה שעברה את דנבר לאליפות ראשונה בתולדותיה. למרות זאת, ובניגוד מוחלט לציפיות ולהיגיון, הוא לא נבחר לכדורסלן השנה במדינתו.
בטקס השנתי שמקיים איגוד הכדורסל הסרבי, מי שהוכרז ככדורסלן השנה של 2023 הוא לא אחר מבוגדן בוגדנוביץ'. הגארד של אטלנטה קיבל 27 קולות מתוך 40 - עיתונאים מקומיים נהנו מזכות ההצבעה - אחרי שהוביל השנה את נבחרת סרביה לגמר המונדובאסקט כקפטן (השוואת הישג השיא שלה כמדינה עצמאית), שם היא הפסידה לגרמניה. יוקיץ' סירב לשחק בנבחרת בקיץ, מה שעורר את זעמו של הציבור הסרבי, וכנראה שזו הסיבה לכך שהוא קיבל רק 10 קולות.
1 צפייה בגלריה
יוקיץ'
יוקיץ'
הסרבים כועסים עליו? יוקיץ'
(צילום: Ron Chenoy-USA TODAY Sports)
רק לשם השוואה, העונה מעמיד יוקיץ' ממוצעים של 25.5 נקודות, 11.8 ריבאונדים ו-9.2 אסיסטים - והוא מוביל את הנאגטס למקום השני במערב עם מאזן 12:26. בוגדנוביץ', שעולה מהספסל אצל ההוקס, אשר נמצאים במקום ה-12 במזרח עם מאזן 21:14, מעמיד ממוצעים של 17.7 נקודות, 3.2 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים.
אגב, אלכסה אברמוביץ', שגם היה חשוב במסע של הנבחרת למדליית הכסף, קיבל שני קולות, ובורישה סימאניץ' - שחקן הנבחרת שנפצע במהלך האליפות ואיבד כליה - קיבל קול אחד.