עשרה משחקים מפתיחת העונה וגולדן סטייט, מי היה מאמין, נמצאת במקום ה-12 במערב עם מאזן של 7:3. אלופת ה-NBA המשיכה גם הלילה (בין שישי לשבת) ביכולת החלשה שלה כשנוצחה 114:105 בניו אורלינס - הפסד החוץ השישי ברציפות שלה מתחילת 2022/23.
אם החמישה הקודמים העלו שאלות, הפעם הוא היה די צפוי. ככה זה כשארבעה שחקני חמישייה זכו למנוחה: סטף קרי, קליי תומפסון, אנדרו וויגינס ודריימונד גרין. רק שדווקא הוא סידר לווריורס שיא שלילי לא מחמיא. גולדן סטייט הפכה הלילה לאלופת ה-NBA המכהנת הראשונה שפותחת את העונה במאזן 6:0 מחוץ לביתה. על הדרך, היא הפכה גם לאלופה החמישית בלבד בהיסטוריה שרושמת שבעה הפסדים בעשרת משחקיה הראשונים.
4 צפייה בגלריה
ג'ורדן פול
ג'ורדן פול
עוד משחק, עוד הפסד. פול
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
סטיב קר
סטיב קר
"נבין מה קרה ונשפר את מה שצריך". קר
(צילום: AP)
"אנחנו נשנה מעט את הרוטציה, ויש לי כמה רעיונות לכך", אמר מאמן הווריורס, סטיב קר, בסיום ההפסד לפליקנס. רצינו לנצח בני אורלינס. אימנתי את המשחק הזה בדיוק כמו שעשיתי ב-9 השנים האחרונות. אנחנו נתקן את הטעויות, ואם אנחנו משחקים לא טוב - נבין מה קרה ונשפר את מה שצריך".
קר, אגב, ביקש בסיום סליחה מאוהדי ניו אורלינס, ששילמו ממיטב כספם אבל לא ראו את כוכבי גולדן סטייט בפעולה. "סליחה מכל האוהדים שרצו לראות אותם, אבל אנחנו מנסים להסתכל על התמונה הגדולה. יהיו משחקים שהם ינוחו", אמר קר.
4 צפייה בגלריה
ספסל גולדן סטייט
ספסל גולדן סטייט
קיבל מנוחה, אבל האוהדים לא ממש אהבו את זה. קרי
(צילום: רויטרס)
"הליגה מנסה להתמודד עם זה על ידי הגדלת לוח הזמנים", הוסיף קר. "אני חושב על זה כל הזמן: אנשים מוציאים כסף טוב כדי לראות קבוצה כלשהי, ואז מישהו לא משחק. אני יודע שזה כואב. היו לנו הרבה דיונים עם האוהדים במהלך השנים לגבי הנושא הזה. בסופו של דבר, הבריאות של השחקן היא הגורם הראשון בהצלחת קבוצה. אני בטוח שהקהל רוצה בטווח הארוך לראות את השחקנים האלה בריאים לאורך עונה שלמה". מאמן גולדן סטייט אף הציע פתרון: "באופן אידיאלי, עונה של 65-70 משחקים. כך כולם יוכלו לשחק כל ערב".

היחיד מאז ווילט צ'מברליין

ויש כאלה שחגגו הלילה. דאלאס, למשל, שרשמה 110:111 דרמטי על טורונטו. לוקה דונצ'יץ', כצפוי, שוב כיכב עם 35 נקודות. בכך הפך הסלובני לשחקן השני בהיסטוריה אחרי ווילט צ'מברליין שקולע 30 נקודות ומעלה בכל אחד מ-8 המשחקים הראשונים של העונה. צ'מברליין עשה זאת פעמיים, ב-1959/60 (בה נעצר על 30 משחקים) וב-1962/63 (23 משחקים). דונצ'יץ', למי ששואל, עושה זאת ב-52.7% מהשדה ו-9 קליעות עונשין במשחק. מול הרפטורס הוא סיים אף עם 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.
4 צפייה בגלריה
דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
מי יכול לעצור אותו? דונצ'יץ'
(צילום: רויטרס)
יש לציין כי כוכב המאבריקס קלע ב-3 מ-6 מחוץ לקשת ועומד על 26.2% בלבד העונה. "אני שמח שהזריקות מחוץ לקשת נכנסו לי סוף-סוף, הרגשתי כאילו זה היום הכי טוב בחיים שלי", צחק דונצ'יץ' בסיום.
"הוא פשוט ברמה אחרת, טורונטו ניסו הכל ושום דבר לא עבד", כתב העיתונאי המוערך מייק פרידה מ"האתלטיק". "ם החליפו מולו, הם ניסו ללחוץ אותו בכל מיני דרכים. צריך להתפלל כי שום דבר לא עזר".