לא שזה שינה הרבה, בטח לא לדני אבדיה ופורטלנד, אבל למי שבדק היום (שישי) שוב את תוצאת המשחק בין הבלייזרס לגולדן סטייט מאתמול - בטח שאל את עצמו: מדוע היא שונתה.
אז זהו, שב-NBA - כך מסתבר - הודו הלילה כי גילו טעות סטטיסטית במשחק שנערך אתמול בפורטלנד והתוצאה הסופית שונתה מה-104:139 ל-104:140 לזכות סטף קרי וחבריו. ושוב, זה לא באמת שינה משהו למישהו, אולי מלבד ד'אנטוני מלטון מגולדן סטייט.
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
אבדיה מול גולדן סטייט, אתמול
(צילום: AP Photo/Amanda Loman)
הטעות התגלתה כאשר נקודה מזריקת עונשין של מלטון, שנקלעה שתי דקות לפני סיום הרבע השלישי, לא נרשמה בטופס המשחק. הסטטיסטיקאים רשמו בטעות כי מלטון החטיא את שתי זריקות העונשין, למרות שקלע את הראשונה.
עם התיקון, זהו המשחק הרביעי בהיסטוריה של הווריורס, בו הקבוצה קולעת 140 נקודות או יותר במשחק פתיחת עונה. השיא של הקבוצה עומד על 162 נקודות מול דנבר ב-1990, שיא NBA למשחק ראשון של העונה.
2 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
טעויות קורות. אבדיה
(צילום: AP Photo/Amanda Loman)
טעויות כאלו נדירות עד כמעט לא קיימות ב-NBA, שכן הקבוצות מעסיקות מספר סטטיסטיקאים במשחקים וראשי הליגה בודקים את הטופס של כל המשחקים בזמן אמת.
אבדיה, שהגיע הקיץ לפורטלנד אחרי ארבע עונות בוושינגטון, סיים את המשחק המדובר עם 15 נקודות (4 מ-10 מהשדה, 0 מ-3 לשלוש ו-7 מ-8 מהקו), 7 ריבאונדים, 2 אסיסטים, 2 חטיפות, 2 חסימות, אך גם עם 4 איבודים.
אבדיה הציג משחק הגנה טוב וסיים, כאמור, עם שתי חטיפות ושתי חסימות - שהלהיבו את שדרי המשחק של הבלייזרס. הפרשן מייקל הולטון אמר: "אהבתי את הוורסטיליות שלו, איך הוא יודע ליזום מגע ולסיים מהלכים. הוא שחקן צעיר, אבל ותיק יחסית בליגה". בנוסף, דני מראנג, המסקר את הבלייזרס, התלהב: "אבדיה לא מרים ידיים - הבחור הזה נותן פייט".