אחרי סערת הסרט האנטישמי, הגיעה ההבהרה - אך התנצלות של ממש עדיין אין. קיירי ארווינג וברוקלין נטס הודיעו כי יתרמו חצי מיליון דולר כל אחד ל"מטרות וארגונים שפועלים למיגור שנאה וחוסר סובלנות בקהילות שלנו". כל זאת קצת פחות משבוע לאחר שכוכב הנטס פרסם ברשתות החברתיות פוסט שבו קידם סרט משנת 2018, "Hebrews to Negroes: Wake Up Black America" - הנחשב לאנטישמי.
ארווינג, הנטס והליגה נגד השמצה פרסמו הלילה (בין רביעי לחמישי) הצהרה משותפת, ובה הבהרה של השחקן לעניין. "אני מודע להשפעה השלילית של הפוסט שלי כלפי הקהילה היהודית ואני לוקח אחריות", אמר קיירי בהצהרה. "אני לא מאמין שכל מה שנאמר בסרט התיעודי היה נכון או משקף את המוסר והעקרונות שלי".
3 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
התנצלות רשמית. ארווינג
(צילום: AP)
ההודעה המשותפת של קיירי, הנטס והליגה נגד השמצה
ארווינג הוסיף כי הוא "לא התכוון לפגוע בשום קבוצה, גזע או דת של אנשים", והוא רוצה להיות רק "מגדלור של אמת ואור". עוד ציין השחקן כי הוא "מתנגד לכל צורות של שנאה ודיכוי ועומד חזק מול קהילות שנדחקות לשוליים ומושפעות מדי יום. אני בן אדם שלומד מכל תחומי החיים ומתכוון לעשות זאת בראש פתוח ובנכונות להקשיב". עם זאת, ארווינג לא התנצל באופן מפורש על קידום הסרט בחשבון הטוויטר שלו.
סם זוסמן, מנכ"ל BSE Global, חברת האם של ברוקלין נטס וברקליס סנטר, התייחס גם הוא לסערה באותה הצהרה משותפת: "אין מקום לאנטישמיות, גזענות, נרטיבים כוזבים או ניסיונות מוטעים ליצור איבה ושנאה. כעת, יותר מתמיד, יש צורך דחוף להבטיח חינוך בתחומים אלה. אנו מיישמים את ההצהרות הקודמות שלנו הלכה למעשה כי המעשים מדברים חזק יותר ממילים".
3 צפייה בגלריה
קיירי אירווינג
קיירי אירווינג
"לא מאמין שכל מה שנאמר בסרט התיעודי היה נכון". ארווינג
(צילום: רויטרס)
הסערה בשבוע האחרון הובילה למחאה מתוכננת נגד קיירי שנרשמה לפני שלושה ימים בברקליס סנטר, אז הגיעו קבוצה מאורגנת של יהודים, ברובה בני נוער חובשי כיפות, וישבה בשורה הראשונה עם חולצות עליהן כתוב: "הילחמו באנטישמיות". אחד האוהדים שלבש את החולצה, סיפר באותו יום לתקשורת המקומית בניו יורק: "אמרנו לקיירי שאנחנו אוהבים אותו, למרות שאנחנו יודעים שהוא שונא אותנו".
כמו כן, הסיפור הוביל לגינוי נרחב ברחבי הליגה, כולל מאגדות כדורסל כמו צ'ארלס בארקלי ושאקיל אוניל, המשמשים כיום פרשנים ברשת TNT. "אדם סילבר היה צריך להשעות את קיירי", אמר בארקלי אתמול. "קודם כל, סילבר יהודי. אתה לא יכול לקחת ממנו 40 מיליון דולר ולהעליב את הדת שלו. יש לך את הזכות להעליב אותו, אבל לו יש את הזכות להשעות אותך. ה-NBA עשתה טעות".
3 צפייה בגלריה
קיירי והנערים היהודים
קיירי והנערים היהודים
המחאה בברקליס סנטר לפני 3 ימים. קיירי והנערים היהודים
(צילום: רויטרס)
בארקלי המשיך להיות תקיף: "הרחקנו וקנסנו אנשים שהפיצו השמצות הומופוביות, וזה היה הדבר הנכון לעשות, כמו אנתוני אדוורדס ממינסוטה. אם אתה פוגע את הקהילה השחורה - אתם גם צריך להיות מושעה או לקבל קנס כבד". אוניל הוסיף: "כואב לי שלפעמים אנחנו חייבים לשבת כאן ולשוחח על נושאים שמפלגים את המשחק. כואב לי שאנחנו צריכים לדבר על מה שהאדיוט הזה עשה".
פורסם לראשונה: 06:21, 03.11.22