כל כוכב צריך יריב כדי שהסרט יהיה מעניין. ב-NBA קיבלו מתנה משמיים עם היריבות בין לארי בירד למג'יק ג'ונסון שהחייתה את הענף, ועכשיו גם ל־WNBA יש "לארי נגד מג'יק" משלה - קייטלין קלארק מול אנג'ל ריס.
את קלארק אין צורך להציג, הכוכבת הכי גדולה בכדורסל הנשים מזה שנים הגיעה לאינדיאנה פיבר עם ציפיות ענקיות ומספקת עד כה את הסחורה. אנג'ל ריס נבחרה רק במקום השביעי בדראפט על ידי שיקגו סקיי, וכל ערב גורמת לקבוצות שלפני כן להצטער שהן דילגו עליה. שתיהן שוברות שיאים (נגיע אליהם בהמשך), שתיהן מתות על טראש־טוק ולא מפסיקות לדבר, אבל בעוד קלארק מנסה להיות מעט יותר ממלכתית, ריס מתווכחת עם כל העולם.
4 צפייה בגלריה
אנג'ל ריס  וקייטלין קלארק
אנג'ל ריס  וקייטלין קלארק
היריבות שתשנה את הכדורסל? אנג'ל ריס וקייטלין קלארק
(צילום: AP Photo/Adam Hunger,)
הסערה התורנית הייתה סביב ארבעה ריבאונדים שהיא לקחה בהתקפה אחת: הגולשים ביקרו אותה על כך שהיא העדיפה לקחת עוד ריבאונד ולשפר את הסטטיסטיקה במקום למסור לשחקנית פנויה. ריס שיתפה בערך כל פוסט ששיבח אותה, וכתבה בעצמה: "אם זה היה קל, כולן היו עושות את זה". כל מי שנתקל בה לא נשאר אדיש אליה, אבל זה היה בגבולות כדורסל הנשים. עכשיו היא בדרכה להפוך לכוכבת־על באמריקה.
אמא של אנג'ל ריס גידלה אותה לבד בבולטימור הקשוחה, והילדה התגלתה ככישרון כדורסל חד־פעמי עם פה גדול, שסיבך אותה לא פעם ועלה לה בהרחקות. "אפס באנושיות, אפס שליטה עצמית. אין לה כישרון, היא נולדה עם גנים טובים", אמרה עליה מאמנת יריבה (ולבנה), עוד כשריס הייתה בסך הכל בת 17. היא אף פעם לא הסתירה את זה שהיא באה "מהגטו". "אני לא מתאימה לנרטיב, אני שכונתית, ואני לגמרי בסדר עם זה. בואו ננרמל נשים שמראות תשוקה למשחק במקום לבייש אותן", אמרה.
קלארק והיא דומות אולי באהבתן לטראש־טוק, אבל שונות מאוד בסגנון המשחק. הגארדית קולעת מכל מקום במגרש, וריס דומיננטית מתחת לסלים. אם כי היא חייבת לשפר את הקליעה שלה, כדי שלא תצטרך לקחת ארבעה ריבאונדים בהתקפה אחת מהחטאות שלה.
בשבוע שעבר שתיהן שברו שיאים בערב אחד. קלארק שברה את שיא האסיסטים לרוקית, וריס הפכה לשחקנית שמשיגה הכי מהר 20 דאבל-דאבלים בעונה אחת. ה־WNBA לא הייתה יכולה לחלום על תסריט טוב מכך, ועוד יותר טוב שליריבות הזאת יש כבר היסטוריה.
4 צפייה בגלריה
קלארק וריס
קלארק וריס
אם ריס תשפר את הקליעה, לא יהיה מי שתעצור אותה
(צילום: Emilee Chinn / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
4 צפייה בגלריה
אנג'ל ריס  וקייטלין קלארק
אנג'ל ריס  וקייטלין קלארק
שיתפו פעולה באולסטאר
(צילום: Joe Camporeale-USA TODAY Sports)

מפרגנות כלפי חוץ

ניצני היריבות נראו כבר בגמר המכללות 2023. לואיזיאנה סטייט ניצחה את איווה, וריס חגגה מול קלארק בהתרסה עם תנועת "אתה לא יכול לראות אותי" שמזוהה עם כוכב ה־WWE ג'ון סינה, וסימנה גם את האצבע שלה לכבוד הטבעת שהיא עמדה לקבל. ההתגרות של ריס זכתה לביקורת רבה ויצרה סערה קטנה בה מבקריה הואשמו בגזענות, כאילו היא השחקנית הראשונה בהיסטוריה שמלגלגת על יריבותיה. גם אשת נשיא ארה"ב ג'יל ביידן מצאה את עצמה בתוך הבלגן, אחרי שהציעה לארח גם את המפסידה בגמר בבית הלבן, וריס כינתה את ההצעה "מגוחכת". הצדק נמצא בצד של ריס, הרי אין סיכוי שג'יל ביידן הייתה חושבת על הרעיון אם המאמי הלאומית של אמריקה (קלארק) לא הייתה מעורבת בעניין.
אף אחד לא ספר את ריס כיריבה של קלארק, הדראפט האחרון היה מופע יחיד של הגארדית והשאר נדחקו הצידה. אך ריס לקחה ריבאונד אחרי ריבאונד עד שכבר לא היה ניתן להתעלם ממנה, והתקשורת האמריקאית התנפלה על הסיפור וההשוואה ליריבות בין בירד למג'יק נולדה. יש שיראו בזה עלבון לשאר הכוכבות של ה-WNBA.
4 צפייה בגלריה
ריס מקניטה את קלארק
ריס מקניטה את קלארק
ריס מקניטה את קלארק
(צילום: AP)
השתיים שיתפו פעולה במשחק האולסטאר האחרון, וכלפי חוץ שידרו שאין דם רע. "היה לי כיף לשחק איתה, שתינו אוהבות לנצח ויש כאן מסר מעצים לכל הנשים", אמרה ריס, "מקווה שעוד ארבע שנים נשחק ביחד באולימפיאדה. יש הרבה רעש סביבנו, אבל אנחנו מפרגנות אחת לשנייה". קלארק הוסיפה: "אני רואה הרבה דמיון ביני לבין אנג'ל, שתינו נמצאות באותה סיטואציה בקריירה. אנחנו רוצות להגיע הכי רחוק, לזכות בתארים ולשבור שיאים. אין לי ספק שאנג'ל ריס תשיג דברים גדולים בקריירה שלה".
אבל אל תסתנוורו מהציטוטים הללו, ברור שלא מדובר בחברות הכי טובות. מתישהו הן ייאבקו על האליפות אחת מול השנייה, וכידוע רק אחת יכולה לזכות בתואר. ה־WNBA זקוקה ליריבות מרה כדי לקדם את עצמה, דואגת להבליט את השתיים ברשתות החברתיות ותהיה מאושרת אם השתיים ייאבקו על האליפות בהקדם האפשרי. מכונת הריבאונדים מול הקלעית הטהורה, גיבורת מעמד הפועלים מול הנסיכה שהליגה נפרשה בפניה. וכן, גם שחורה מול לבנה. אין כמו יריבות טובה כדי לקדם את הליגה, תשאלו את מנהלי ליגת הגברים.
פורסם לראשונה: 01:30, 27.08.24