דאלאס עדיין כאן. המאבריקס הביסו הלילה (בין שישי לשבת) את בוסטון וצימקו ל-3:1 בסדרת גמר ה-NBA. הסלטיקס קיוו לסגור עניין כבר הלילה עם סוויפ עשירי בתולדות סדרות הגמר, שהיה מעניק להם אליפות מספר 18 בתולדותיהם, אך זה יצטרך לחכות לפחות עוד משחק אחד.
המארחת שלטה במשחק מתחילתו ועד סופו, וברחה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון בהובלת לוקה דונצ’יץ’ המצוין. ברבע השני ההפרש צמח כבר ל-26 לדאלאס, זאת לאחר שבמשך שלושת המשחקים הראשונים בסדרה היא לא הובילה ביותר מ-13 נקודות. גם קיירי ארווינג היה טוב מאוד בהתקפה, כאשר דרק לייבלי היה נפלא מתחת לסלים והגיע כמעט לכל כדור.
3 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' מול שחקן בוסטון סלטיקס אל הורפורד
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' מול שחקן בוסטון סלטיקס אל הורפורד
דאלאס התעללה בסלטיקס. לוקה דונצ'יץ' מול אל הורפורד
(AP Photo/Julio Cortez)
ברבע השלישי הפער חצה גם את רף ה-30 הפרש, ושתיים וחצי דקות לסיומו החליט ג’ו מאזולה להרים דגל לבן והוריד את כל שחקני החמישייה שלו לספסל. שארית המשחק הייתה גארבג’ טיים אחד ארוך והמאבריקס שייטו לעבר הניצחון המוחץ, שהיה השלישי הכי גבוה בתולדות סדרת הגמר, אחרי ה-54:96 של הבולס על יוטה ב-1998 וה-92:131 של אותה בוסטון על הלייקרס ב-2008.
דונצ'יץ' הוליך את קלעי המנצחת עם 29 נקודות, כש-25 מהן הושגו במהלך המחצית הראשונה. הסלובני שלט לגמרי במשחק בשני הרבעים הראשונים, וקיירי, שקלע 21, הצטרף אליו ברבע השני והשלישי. לייבלי סיים עם דאבל דאבל של 11 נקודות ו-12 ריבאונדים.
בצד השני, ג'ייסון טייטום היה היחיד שתפקד בבוסטון ברבע הראשון, אך בהמשך נעלם כמו יתר חבריו. הסלטיקס, שחזרו מפיגור דו ספרתי במשחק הקודם, פשוט לא הצליחו למצוא מענה להתלהבות והקשיחות של המקומיים, סיימו את המחצית הראשונה עם 35 נקודות בלבד וירדו מנוצחים לראשונה במשחק חוץ בפלייאוף הנוכחי.
3 צפייה בגלריה
שחקני דאלאס מאבריקס חוגגים
שחקני דאלאס מאבריקס חוגגים
לא מוכנים ללכת הביתה עדיין. שחקני דאלאס
(Jerome Miron/Reuters)
כעת, בוסטון, שהגיעה למשחק הזה עם רצף של עשרה ניצחונות בפלייאוף, תצטרך להרים את עצמה כדי להשלים את העבודה בביתה ולהשיג את הניצחון שחסר לה בשביל לזכות באליפות. מנגד, דאלאס תקווה להמשיך להינשא על גלי המומנטום של הניצחון הענק הלילה ותחלום על הבלתי ייאמן – להיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של פלייאוף ה-NBA שחוזרת מפיגור 3:0 לניצחון 3:4. לשם כך, היא תצטרך קודם כל לנצח במשחק הבא בבוסטון שייערך בלילה שבין שני לשלישי.

מהלך המשחק

לאחר פתיחה מהוססת מצד שתי הקבוצות, לוקה דונצ'יץ' וקיירי ארווינג נכנסו לעניינים אצל המארחת, בעוד טייטום החזיק את הסלטיקס. המאבריקס רצו 0:10 וברחו ליתרון 14:25, ולמרות ניסיונות מצד שחקניו של ג'ו מאזולה לצמק מעט את הפער, דאלאס סגרה היטב את הרבע הראשון והוליכה בסיומו 21:34.
3 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום מול שחקן דאלאס מאבריקס דניאל גאפורד
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום מול שחקן דאלאס מאבריקס דניאל גאפורד
התחיל את המשחק היטב, אבל נעלם כמו יתר חבריו. ג'ייסון טייטום
(AP Photo/Julio Cortez)
המגמה נמשכה ואף התרחבה גם ברבע השני, כאשר המאבריקס, שיתרון השיא שלהם בסדרה עמד על 13 - עלו ליתרון 15. בוסטון לא מצאה מענה להתלהות והקשיחות של המקומיים וראתה את הפער הולך וצומח. דונצ'יץ', שספג לא מעט ביקורות במשחק הראשון, פיטם את חבריו עם ארבעה אסיסטים במחצית הראשונה - אותה סיים עם לא פחות מ-25 נקודות. בסיום רבע שני חלומי, דאלאס הובילה 35:61.
לצערה של בוסטון, הבשורה לא הגיעה גם ברבע השלישי, במהלכו ההפרש חצה את רף ה-30 נקודות. קיירי ארווינג קפץ מדרגה מבחינת התרומה ההתקפית שלו ודאלאס לא עצרה. שתי דקות לסיום הרבע הוריד ג'ו מאזולה את כל שחקני החמישייה שלו לספסל ונראה כמי שמוותר על המשחק. 60:92 לדאלאס לקראת הרבע האחרון.
הרבע האחרון היה גארבג' טיים אחד ארוך, במהלכו הפער הגיע כבר ל-45 נקודות, ולרגע היה נדמה שאנחנו בדרך לשיא חדש בגמר הפלייאוף (שעומד על 42 נקודות). בסופו של דבר זה הסתיים בהפרש של 38 נקודות, והסדרה חוזרת לבוסטון למשחק מספר 5. 84:122 לדאלאס בסיום.
צפו בהצלות הגדולות של העונה בסרייה א'
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 03:28, 15.06.24