אחת הדמויות הצבעוניות בתולדות ה-NBA היא זו של מטה וורלד פיס, לשעבר רון ארטסט. השחקן היה מעורב בלא מעט תקריות לאורך הקריירה שלו, אבל בשנים האחרונות הוא מנסה שוב לחשוב לתלם ושינה את שמו ל"מטה סנדיפורד-ארטסט". בכל מקרה, ארטסט כתב טור ל"ניו יורק פוסט" על הסיכסוך הישראלי-פלסטיני, ונקט בעמדה פרו ישראלית. ארטסט זכה עם הלייקרס באליפות ב-2010 ואף נבחר למשחק האולסטאר ב-2004.
"השלום יכול להגיע רק אם ישחררו את עזה מחמאס", כתב כוכב העבר, "אני מכיר ישראלים יהודים, אני מכיר אמריקאים יהודים. יש לי קרובים, חברים ואהובים שנאנסו, עונו ונהרגו ב-7 באוקטובר".
2 צפייה בגלריה
בעד ישראל. ארטסט
בעד ישראל. ארטסט
בעד ישראל. ארטסט
(צילום: AP)
ארטסט המשיך: "חמאס המיט טרור על ישראלים חפים מפשע - יותר מ-1,400 נרצחו ביום אחד. אכזריות כמו זו לא נראתה מאז דאעש. המתקפה של חמאס על המסיבה ברעים הייתה שוברת לב. זה היה משהו שכאילו נלקח מסרט, שאם היה קורה בארה"ב - הוא היה אירוע הירי הגרוע בהיסטוריה של המדינה על אדמת ארה"ב".
"כאדם שהקדיש את הקריירה שאחרי ה-NBA להעלאת המודעות לבעיות בריאות הנפש, אני לא יכול לדמיין מה מתקפת הטרור הזו תגרום לישראלים. מה שקרה בישראל זו לא מלחמה - זו חוסר אנושיות".
2 צפייה בגלריה
"המתקפה של חמאס לא אנושית". ארטסט ב-2012
"המתקפה של חמאס לא אנושית". ארטסט ב-2012
"המתקפה של חמאס לא אנושית". ארטסט ב-2012
(צילום: AP)
"יש הפגנות בעד חמאס ליד הבית שלי בניו יורק", כתב ארטסט, "תחת הכותרות שהן בעד שלום. אך ההפגנות הללו לא מקדמות שלום אלא מצדיקות טרור נגד חפים מפשע. אם אתה לא מסוגל לגנות את פשעי חמאס - אתה צריך לבדוק את עצמך. חמאס שם את עצמו לפני החיים של הפלסטינים, הם חיים תחת הטרור הברברי של חמאס ומפחדים ממנו. הדרך הטובה ביותר לעזור לפלסטינים היא לגנות את חמאס ולאפשר להם לחיות תחת שלטון אחר, לא ארגון טרור".
פורסם לראשונה: 09:06, 01.11.23