ההופעה הבלתי נשכחת של ויקטור וומבניאמה הלילה (בין שני לשלישי) הכתה גלים בארה"ב. הרוקי הצרפתי הראה לא מעט עד כמה הכישרון שלו עצום לאורך העונה, אך הפעם מדובר בתצוגה חריגה, כזו שהציבה אותו בין הגדולים ביותר. 'וומבי' רשם הלילה טריפל דאבל מדהים שכלל 27 נקודות, 14 ריבאונדים ולא פחות מ-10 חסימות (!), זאת לצד 5 אסיסטים, ב-99:122 של סן אנטוניו על טורונטו.
ב-40 השנה האחרונות, רק עוד שני שחקנים קלעו 25 נקודות ומעלה לצד 10 ריבאונדים, 10 חסימות ו-5 אסיסטים לפחות - האקים אולאג'ואן ודייויד רובינסון האגדיים. בכל ההיסטוריה של הליגה וומבניאמה הוא החמישי שעושה זאת, כשברשימה לצד 'החלום' ו'האדמירל' נכללים גם האקים עבדול-ג'אבר וראלף סמפסון.
1 צפייה בגלריה
שחקן סן אנטוניו ספרס ויקטור וומבניאמה
שחקן סן אנטוניו ספרס ויקטור וומבניאמה
נכנס להיסטוריה. ויקטור וומבניאמה
(John E. Sokolowski/Reuters)
אגב קארים, רובינסון ואולאג'ואן - הם היו היחידים עד כה שרשמו טריפל דאבל שכולל חסימות, כאשר אולאג'ואן וקארים היו היחידים שעשו זאת בעונת הרוקי שלהם. כעת 'וומבי' מצטרף לשתי הרשימות האקסקלוסיביות האלה. כמו כן, רובינסון הוא לא אגדת סן אנטוניו הראשונה שוומבניאמה השתווה אליה הלילה. הוא הציב את עצמו בשורה אחת גם עם טים דאנקן, כשהפך לרוקי הראשון מאז הפורוורד האגדי שרושם לפחות 150 אסיסטים, 150 חסימות ו-50 חטיפות בעונה.
10 החסימות שרשם וומבניאמה הן כמובן שיא קריירה עבורו ב-NBA, כאשר הקודם עמד על 8. מדובר בטריפל דאבל הראשון שכולל חסימות מאז 2021, אז עשה זאת קלינט קאפלה (13 נקודות, 19 ריבאונדים ו-10 חסימות) במשחק של אטלנטה נגד מינסוטה.
מאמן הספרס, גרג פופוביץ', החמיא לוומבניאמה: "הוא עשה קצת מהכל. הוא שחקן עם מגוון רחב מאוד של יכולות והוא מוכשר מאוד. הוא חש את המשחק באופן נהדר וזה מתבטא בהרבה דרכים, בין אם זה במסירות, קבלת החלטות - וגם חסימת זריקות".
ומה היה ל'וומבי' עצמו לומר? "הרגשתי נהדר היום. הקצב היה מצוין, התחלנו את המשחק בצורה חזקה. אני מניח שזו הליגה - אנחנו חווים עליות ומורדות בכל הנוגע לכושר המשחק, והיום היינו בעלייה", סיכם הצרפתי.