ראג'ון רונדו, מי שהיה בשני העשורים אחרונים מהרכזים המוכרים ב-NBA, פותח פרק חדש בקריירה: הוא מצטרף לצוות האימון של מילווקי באקס תחת המאמן דוק ריברס. רונדו, שפרש רשמית מכדורסל באפריל האחרון, משמש כעת כ"מאמן אורח" במחנה האימונים של הקבוצה.
ריברס, שמתחיל את עונתו השנייה כמאמן הבאקס, אישר כי רונדו יישאר עם הקבוצה לאורך העונה בתפקיד שטרם הוגדר. "תראו אותו הרבה", רמז ריברס, שאימן את רונדו בבוסטון סלטיקס, שם זכו יחד באליפות ב-2008.
3 צפייה בגלריה
רונדו
רונדו
חוזר ל-NBA. רונדו
(צילום: AP Photo/Bebeto Matthews)
"יש המון גורמים בקריירה של שחקן שנכנסים לתחום האימון", אמר רונדו על האתגר החדש. "אי אפשר פשוט להחליט להיות מאמן ולצפות שהכל יסתדר. צריך להתאים אישיותית, להקריב המון, ויש דברים רבים שאני לומד - פגישות בוקר מוקדמות, שעות של צפייה בווידאו. ייקח זמן".
ריברס מצידו לא חסך בשבחים לרונדו: "הוא השחקן הכי חכם שאי פעם אימנתי. הוא יודע מתי לדבר ומתי לשתוק, והוא מחבר קבוצה נהדר". רונדו, שהצטיין במהלך הקריירה שלו בראיית משחק יוצאת דופן, עשוי - כך מאמין ריברס - להפוך בעתיד למאמן ראשי בליגה.
3 צפייה בגלריה
ריברס
ריברס
זכה עם רונדו באליפות בבוסטון ב-2008. ריברס
(צילום: AP Photo/Michael Conroy)
רונדו שיחק 16 עונות ב-NBA, כשקבוצתו האחרונה הייתה קליבלנד בעונת 2021/22. הוא לקח, כאמור, עם בוסטון אליפות ב-2008 והגיע לסגנות ב-2010 וכמובן זכה בתואר גם עם לוס אנג'לס לייקרס במהלך 'הבועה' ב-2020. בנוסף, נבחר ארבע פעמים למשחק האולסטאר.
מבחינת התנהלות מחוץ למגרש, לרונדו יש כמה צדדים לא סימפטיים. בינואר האחרון, למשל, עלה לכותרות בארה"ב בפן השלילי. אלוף ה-NBA לשעבר נעצר אז באשמת החזקת נשק וסמים. רונדו נעצר בתחילה על-ידי שוטר סיור בשל עבירת תנועה. כאשר השוטר ניגש אליו, הוא הריח מריחואנה, הבחין ברכב באקדח וציוד המשמש לסמים ולקח את כוכב העבר למעצר. רונדו נלקח לכלא במחוז ג'קסון באינדיאנה, שם השתחרר בערבות. בחודש שעבר, לאחר משפט ארוך, הסכים רונדו לעסקת טיעון, יהיה בתקופת מבחן של 180 יום ולא ייכנס לכלא.
3 צפייה בגלריה
ראז'ון רונדו
ראז'ון רונדו
רוצה לאמן. רונדו
(צילום: רויטרס)
עוד לפני כן, צו הרחקה הוגש נגד רונדו ב-2022 על ידי אשתו, בטענה כי איים עליה ועל ילדיהם באקדח. בבקשה לצו, אשתו של השחקן דאז טענה שרונדו איים עליה באקדח ואמרה כי היא חוששת לביטחון ילדיה וכי לשחקן העבר יש היסטוריה של "התנהגות הפכפכה ולא יציבה".