המחזור השני ביורובאסקט החל היום (שבת) וכלל 11 משחקים מלבד ההתמודדות בין נבחרת ישראל לבין הולנד. במשחק שהסתיים מבית 4 "הישראלי" נבחרת פינלנד הביסה את פולין ורשמה את ניצחונה הראשון בטורניר לאחר ההפסד הדרמטי לישראל ביום שישי. סרביה לא התקשתה בדרך ל-68:81 על צ'כיה והיא כבר עם 2 מ-2, כמו ישראל.
בבית 2 נבחרת גרמניה שמרה על מאזן מושלם כאשר התגברה על מחצית ראשונה פחות טובה וניצחה את נבחרת בוסניה. בבית 1 מונטנגרו השיגה ניצחון בכורה לאחר 70:76 על בלגיה. יוון ניצחה 81:85 את איטליה.
9 צפייה בגלריה
לאורי מרקאנן
לאורי מרקאנן
הפינים התאוששו מההפסד הכואב לישראל. לאורי מרקאנן
(צילום: AP)

בית 4

פינלנד - פולין 59:89
לאחר ההפסד הכואב לנבחרת של גיא גודס במשחק הפתיחה של האליפות, הפינים הצליחו להתאושש והביסו בקלילות את הפולנים, שמצדם קיבלו סטירה מצלצלת לאחר הניצחון המרשים על צ'כיה. הסקנדינבים השתלטו על העניינים מהפתיחה וסיימו את הרבע הראשון ביתרון דו ספרתי (16:26). היתרון של הפינים הלך וגדל ככל שהתקדם המשחק. לאורי מרקאנן שלהט בשני המפגשים עם ישראל במוקדמות המונדובאסקט וגם משחק הקודם הסתפק ב-17 נקודות, כאשר את קלעי המנצחת הוליך סאסו סאלין עם 18. כל שחקני נבחרת פולין סבלו מיום רע כאשר הקלע המוביל שלה היה מתאוש פוניטיקה, שסיים עם 8 נקודות.
9 צפייה בגלריה
ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה
ניקולה יוקיץ' שחקן נבחרת סרביה
לא התקשה מול ננו גינזבורג ושחקניו. ניקולה יוקיץ'
(צילום: AP)
צ'כיה - סרביה 81:68
החבורה של סבטיסלב פשיץ' עם ניצחון שני באליפות והיא עשתה זאת בצורה משכנעת, למרות שהורידה הילוך במחצית השנייה. ברבע הראשון השחקנים של ננו גינזבורג עוד הצליחו לשמור על מרחק סביר מהסרבים, אך ברבע השני ברחו הבלקנים ליתרון דו ספרתי, שחצה את רף ה-20 הפרש עוד במחצית הראשונה, ומאז לא הביטו לאחור. צ'כיה ניסתה לעשות קולות של חזרה, אך בכל פעם שנראה היה שמתקרבת ניקולה יוקיץ' וחבריו לחצו שוב על דוושת הגז וברחו. סנטר דנבר נאגטס רשם דאבל-דאבל שכלל 18 נקודות ו-11 ריבאונדים להם הוסיף 5 אסיסטים. ואסיליה מיציץ' הוסיף 13 נקודות ו-8 אסיסטים, כאשר כאשר בצד השני יאן וסלי סיים משחק רע מאוד עם 2 נקודות בלבד ב-0 מ-6 מהשדה, ואחת ממארחות הטורניר עם הפסד נוסף.
9 צפייה בגלריה
דניס שרודר
דניס שרודר
ניהל נהדר את המשחק של גרמניה. דניס שרודר
(צילום: רויטרס )

בית 1

גאורגיה - ספרד 90:64
לאחר ההפסד הכואב על הבאזר לבלגיה אחת המארחות חוטפת עוד סטירה כואבת, הפעם בדמות תבוסה קשה. ברבע הראשון הגיאורגים עוד נותרו צמודים, אך ברבע השני הספרדים לחצו על הגז ופתחו פער ביטחון מהיריבה. ווילי הרננגומס הוליך את לה-רוחה עם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים והפער הספרדי הלך וצמח בדרך לניצחון שני ולמקום הראשון בבית 1.
9 צפייה בגלריה
חיימה פרדייה שחקן נבחרת ספרד
חיימה פרדייה שחקן נבחרת ספרד
ספרד חגגה. חיימה פרדייה
(צילום: רויטרס)
טורקיה - בולגריה 87:101
לאחר הניצחון הקשה על מונטנגרו הטורקים הצליחו להתגבר על מוקש נוסף ונותרו מושלמים בתום המחזור השני בבית 1. סאשה וזנקוב שוב היה נפלא וגרם לא מעט בעיות לנבחרת של ארגין עתמאן. די בוסט (12 נקודות ו-13 אסיסטים) ניהל נהדר את המשחק של הבולגרים, שהובילו במהלך הרבע השני ולא נתנו לטורקים לברוח במשך כל הרבע השלישי. ברבע הרביעי העליונות הטורקית כבר נתנה אותותיה, כאשר צ'די אוסמאן (25 ו-8 ריבאונדים) ניצח על המקהלה בדרך לניצחון שני באליפות. וזנקוב סיים עם 28 נקודות, אך זה לא עזר לבולגריה.
9 צפייה בגלריה
שיין לארקין שחקן נבחרת טורקיה
שיין לארקין שחקן נבחרת טורקיה
טורקיה עם 2 מ-2. שיין לארקין
(צילום: רויטרס)
מונטנגרו - בלגיה 70:76
הבלקנים שכמעט הצליחו להפתיע את הטורקים במחזור הפתיחה רושמים ניצחון בכורה באליפות ועשו זאת בצורה משכנעת, למרות רבע אחרון לא טוב שכמעט עלה להם בקאמבק של היריבה. הבלגים שניצחו 76:79 בהארכה את אחת המארחות גאורגיה במחזור הפתיחה שוב הציגו משחק התקפי לא טוב. במחצית הראשונה זה עוד הספיק להם כדי להישאר קרובים, אך ברבע השלישי מונטנגרו ברחה ליתרון דו ספרתי בהובלת בויאן דובלייביץ', שהיה בלתי עציר וסיים עם 21 נקודות ו-11 ריבאונדים. המונטנגרים, שנכנסו לרבע המכריע ביתרון 50:68 נרדמו, ואיפשרו לבלגים לקזז עוד ועוד בהפרש, אך בכל זאת הצליחו לצאת עם הניצחון.
9 צפייה בגלריה
קנדריק פרי
קנדריק פרי
מונטנגרו עם ניצחון בכורה באליפות. קנדריק פרי
(צילום: רויטרס )

בית 2

צרפת - ליטא 73:77
עמוק בתוך הרבע הרביעי היו הטריקולור בפיגור ונראו אובדי עצות מול הליטאים בקרב בו המפסידה הייתה מסיימת את המחזור השני עם שני הפסדים וללא ניצחונות. הבלטים שלטו בריבאונד בהובלת יונאס וליצ'יונאס המצוין, בעוד הצרפתים נראו מתוסכלים ככל שהתקדם המשחק. למזלה של צרפת היה לה את אוון פורנייה, שהיה חלש מול גרמניה במחזור הפתיחה, אך הערב היה בלתי ניתן לעצירה, במיוחד במחצית השנייה, וסיים עם 27 נקודות ו-5 ריבאונדים. מלבדו אף שחקן בנבחרת צרפת לא קלע בספרות כפולות, אך גרשון יאבוסלה (9 ו-5 ריבאונדים) וטרי וטאפיי (8 ו-4 חטיפות) תרמו המון בהגנה וסייעו לחבריהם לגרד ניצחון בכורה. הליטאים בצרות.
9 צפייה בגלריה
רודי גובר שחקן נבחרת צרפת מול יונאס ולאנצ'יונאס שחקן ליטא
רודי גובר שחקן נבחרת צרפת מול יונאס ולאנצ'יונאס שחקן ליטא
הצרפתים גירדו ניצחון בכורה. רודי גובר מול יונאס ולאנצ'יונאס
(צילום: רויטרס)
גרמניה - בוסניה 82:92
לאחר התצוגה המרשימה והניצחון על צרפת הגרמנים החלו באופן מעט מגומגם את המשחק מול הבלקנים, שהגיעו מעודדים לאחר הניצחון על הונגריה במחזור הפתיחה. דז'נאו מוסה ויוסוף נורקיץ' היו נפלאים והוליכו את הבוסנים ליתרון 42:47 במחצית, אך לקראת סיום ההפסקה החלו הגרמנים בריצה שנעצרה רק באמצע הרבע השלישי על 0:18. מכאן המומנטום החליף צד, אך הבוסנים ממש לא ויתרו. נורקיץ' ומוסה המשיכו לסחוב את חבריהם על הגב (51 נקודות משותפות) והפער הגרמני שכבר עלה לדו ספרתי ירד עד מינוס 6, אך חסימה גדולה וקריטית של פרנץ ואגנר על נורקיץ' הוציאה לחבורה של עזיז בקיר את האוויר מהמפרשים. ואגנר הוסיף את שלשה מכריעה לאחר אסיסט של דניס שרודר (המצטיין של גרמניה עם 18 נקודות ו-9 אסיסטים) סגרה סופית את ניצחונם של החבורה של גורדון הרברט בדרך למאזן מושלם בתום המחזור השני.
9 צפייה בגלריה
דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה
דניס שרודר שחקן נבחרת גרמניה
הצטיין והוביל את גרמניה לניצחון נוסף. דניס שרודר
(צילום: EPA)
הונגריה - סלובניה 103:88
לוקה דונצ'יץ' וחבריו נותרו מושלמים גם אחרי המשחק השני. כוכב דאלאס שיחק רק 19:16 דקות, אבל בכל זאת תרם 20 נקודות, 7 ריבאונדים ו-7 אסיסטים והוביל את חבריו לניצחון קליל. קלמן פרפליץ' קלע 14. זולטן פרל הוביל את המפסידה עם 18 נקודות, 7 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.
9 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה
לוקה דונצ'יץ' שחקן נבחרת סלובניה
לא שיחק הרבה, אבל תרם הרבה. דונצ'יץ'
(צילום: רויטרס)

בית 3

יוון - איטליה 81:85
יאניס אנטטוקומפו וחבריו עדיין מושלמים ושוב זה הלך קשה כמו בניצחון מול קרואטיה. כוכב מילווקי הוביל את יוון עם 25 נקודות ו-11 ריבאונדים וטיילר דורסי שוב היה מצוין עם 23. את איטליה הוביל סימונה פונטקיו עם 26 נקודות, אקילס פולונארה תרם 14 ו-10 כדורים חוזרים.
קרואטיה - בריטניה 65:86
לאחר ההפסד ליוון במחזור הפתיחה, הקרואטים התפוצצו על הבריטים בעיקר בזכות רבע שלישי מפלצתי אותו ניצחו 9:35. המחצית הראשונה הייתה דווקא צמודה כאשר החבורה של ניית'ן ריינקינג ירדו בפיגור מינמילי (37:31). ברבע השלישי כאמור הקרואטים עשו ככל העולה על רוחם על הפרקט וסגרו עניין. בריטניה הצליחה לקזז מעט את הפער ברבע רביעי שהיה כולו גארבג' טיים אחד ארוך. בויאן בוגדנוביץ', דריו סאריץ' (8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) ואיביצה זובאץ הובילו את קלעי המנצחת עם 15 נקודות כל אחד. מיילס הסון הוליך את הבריטים עם 18.
אוקראינה - אסטוניה 73:74
האוקראינים עם ניצחון שני מתוך שני משחקים ולפחות עד שאיטליה ויוון ישחקו - הם בראש בית 3. האסטונים היו טובים יותר והוליכו מתחילת המשחק עד הדקה האחרונה של המשחק, אך עצביה לא החזיקו ברגעי ההכרעה והיא ירדה מנוצחת בפעם השנייה בטורניר. מאליק קוטסאר היה נהדר בשורות אסטוניה וסיים עם 17 נקודות ו-9 ריבאונדים, אך אקס טורונטו סביטוסלאב מיכאיליוק קלע 18 והוביל את חבריו למהפך למרות פיגור 4 במהלך שתי הדקות האחרונות. איליה סידורוב הניח שתי נקודות בליי-אפ 52 שניות לסיום וסידר לאוקראינה יתרון ראשון במשחק. האסטונים לא הצליחו לקלוע עד הסיום, והאוקראינים חגגו.
פורסם לראשונה: 16:59, 03.09.22