19 שנה ברציפות לברון ג'יימס משיג לפחות ניצחון אחד בארבעת המשחקים הראשונים שלו העונה. הלילה (בין רביעי לחמישי) הרצף נפסק. לוס אנג'לס לייקרס המשיכה את היכולת האיומה שלה מתחילת הקיץ וספגה 110:99 צפוי בדנבר, שהוריד אותה למאזן 4:0.
למעשה מאז עונת הרוקי שלו ב-2003/4, לברון לא חווה פתיחה איומה שכזו. "יש לנו מערכת חדשה, קבוצה חדשה של שחקנים בסגל. לוקח זמן להדביק את כולם לחתיכה אחת", אמר 'המלך' בסיום וביקש: "תנו לנו עוד זמן".
4 צפייה בגלריה
לברון
לברון
לראשונה מאז עונת הרוקי. לברון
(צילום: AP)
לברון רשם משחק פושר למדי במונחים שלו, למרות 19 נקודות, 9 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. הוא דייק ב-38% מהשדה (8 מ-21) ואיבד 8 כדורים. הלייקרס, מי היה מאמין, הם הקבוצה היחידה ב-NBA לצד אורלנדו (5:0) שעדיין לא טעמו ניצחון העונה. "אנחנו לא מסתכלים על אף קבוצה אחרת, אלא רק על עצמנו", הסביר אנתוני דייויס. "כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה לנצח פעם אחת. זה יהיה הצעד הראשון".
הלייקרס שיחקו הלילה בלי ראסל ווסטברוק המושמץ, שסובל מפגיעה קלה בקרסול, אבל קרסו ברבע השלישי (29:9 במהלכו) ולא הצליחו לעצור את ניקולה יוקיץ' (31 נקודות, 13 ריבאונדים ו-9 אסיסטים). "זה מבאס להפסיד, אבל רק ארבעה משחקים עברו", ביקש מאמן אל.איי, דרווין האם, רחמים מהתקשורת (שמצידה טענה כי הקבוצה "בתחתית של התחתית"). "יש עוד 78 משחקים עד לסיום העונה, המון זמן כדי להחזיר את הספינה למקום", המשיך האם.
4 צפייה בגלריה
לברון ויוקיץ'
לברון ויוקיץ'
"השחקן הכי טוב על הגלבוס". לא יוקיץ', לברון
(צילום: AP)
קחו עוד כמה נתונים: בפעם האחרונה שהלייקרס פתחו עונה עם 4:0, זה היה ב-2015/16, האחרונה בקריירה של קובי בראיינט. אז היא גם סיימה אותה עונה עם מאזן של 17 ניצחונות לעומת 65 הפסדים. האם העונה הנוכחית תהיה אפילו גרועה יותר? בינתיים ללייקרס יש כרגע מדד התקפי של 97.1, השלישי הכי גרוע ב-20 שנה האחרונות, אחרי שארלוט ב-2012 ופילדלפיה ב-2015.
"מה צריך לקרות כדי שנתחיל לנצח? אולי קודם כל לקלוע כמה זריקות", הוסיף לברון. "הגנתית, אנחנו נראים בסדר גמור. לדעתי אנחנו בין קבוצות ההגנה הטובות בליגה. ההתקפה היא הבעיה, כי שם אנחנו מדורגים בתחתית של התחתית בכל הקטגוריות".
4 צפייה בגלריה
התמונה שממחישה את כל הסיפור. שחקני הלייקרס פשט משקיפים על ארון גורדון
התמונה שממחישה את כל הסיפור. שחקני הלייקרס פשט משקיפים על ארון גורדון
התמונה שממחישה את כל הסיפור. שחקני הלייקרס פשט משקיפים על ארון גורדון
(צילום: AFP)
לברון יכול להתנחם, אם אפשר לקרוא לזה כך, בהארכת הרצף ההיסטורי שלו. מול הנאגטס רשם משחק 1,100 ברציפות בו הוא מסיים אותו עם ספרות-כפולות. אחריו ברשימה, למי ששואל, מייקל ג'ורדן עם 866 משחקים "בלבד". הפעם האחרונה בה ג'יימס קלע כמות נקודות חד-ספרתית הייתה מול מילווקי, אי שם ב-2007.
"מבחינתי, לברון הוא השחקן הכי טוב על הגלובוס", טען בסיום יוקיץ', שאף חיבק ארוכות לאחר המשחק את כוכב הלייקרס. "אני אוהב להתחרות מול הטובים בותר".
ואי אפשר בלי כמה ממים

עוד ערב ענק ליאניס: "משוגע לראות את ההתפתחות שלו"

התצוגה ההתקפית המרשימה של הלילה שייכת ליאניס אנדטוקומבו, שהתפוצץ עם 43 נקודות (34 מתוכן במחצית השנייה) ב-99:110 של מילווקי על ברוקלין. וזה לא רק הנקודות, סימו לב לשורה הסטטיסטית של היווני: 14 ריבאונדים, 5 אסיסטים ו-3 חסימות כשהוא קולע ב-16 מ-25 מהשדה ו-10 מ-14 מהעונשין.
בסך הכל, בשלושה משחקים מאז פתיחת העונה יאניס מעמיד ממוצעים של 36 נקודות ב-67.7% מהשדה. "נכון לכרגע, הוא השחקן הכי טוב בעולם", טען הפרשן ושחקן העבר קנדריק פרקינס. "רק תמשיך כך". חברו של היווני בבאקס, בבוי פורטיס, הוסיף: "זה משוגע לראות את ההתפתחות שלו, המשחק שלו לא מפסיק לצמוח ולהתפתח".
4 צפייה בגלריה
יאניס
יאניס
בכושר שיא. יאניס
(צילום: AFP)
יאניס עצמו סיכם: "עבדתי הרבה במהלך הקיץ וכמובן בשנים האחרונות. פשוט כל-כך להוט להוכיח לעצמי שאני יכול לעשות את מה שעבדתי עליו. לפעמים אני מרגיש שאני לא עושה מספיק. די גירדתי את עצמי בחצי הראשון, ובמחצית השנייה הייתי סביר".
פורסם לראשונה: 10:55, 27.10.22