לוקה דונצ'יץ' חזר הלילה (בין רביעי לחמישי) לפרקט, אבל גם 30 נקודות, 17 אסיסטים ו-7 ריבאונדים של הסלובני לא עזרו לדאלאס (37:36) שספגה הפסד ביתי 127:125 לגולדן סטייט (36:38) והיא כעת במקום ה-10 במערב, בשוויון עם הלייקרס.
מה שגנב את ההצגה במשחק היה רגע חריג למדי, כאשר לקראת סיומו של הרבע השלישי, אחרי פסק זמן, שחקני דאלאס הופתעו לגלות שהשופטים הפכו החלטה מבלי להודיע להם ובכך איפשרו לשחקני גולדן סטייט לקלוע באין מפריע, מבלי ששחקני המאבריקס כלל שומרים על הסל שלהם.
3 צפייה בגלריה
מארק קיובן
מארק קיובן
"הם פשוט נתנו את הכדור לווריירס". קיובן
(צילום: AFP)
"לכל אלה שתוהים מה קרה שם, תנו לי לספר לכם", צייץ בעלי המאבריקס מארק קיובן, "השופטים סימנו לכדור של דאלאס, הכרוז הכריז על זה, ואז היה פסק זמן. השופטים ניצלו את הזמן הזה כדי לשנות את ההחלטה, אבל אף אחד לא עדכן אותנו. כשהם ראו שאנחנו מסתדרים בצד השני של המגרש, הם פשוט נתנו את הכדור לווריירס".
את הציוץ שלו סיכם קיובן בכך ש"מטורף לחשוב שההחלטה הזו השפיעה כל כך על משחק שנגמר בפער של שתי נקודות. זו כנראה טעות השיפוט הכי גרועה בתולדות ה-NBA. הם רק היו צריכים להגיד לנו שזה לא כדור שלנו".
בארה"ב כבר דווח כי דאלאס תגיש תלונה בעקבות האירוע. כל קבוצה תקבל חמישה ימים לאיסוף ראיות שיחזקו את טענתה, אלו יימסרו לקומישנר אדם סילבר וזה יצטרך לקבל החלטה בנושא.
גם מאמן המאבריקס ג'ייסון קיד התייחס לאירוע: "היו לא מעט אנשים במקום הלא נכון. אפשר לתקן את זה, אבל בשביל זה צריך קודם כל להודות שנעשתה טעות".
גם דונצ'יץ' היא מאוכזב בסיום: "מצב הרוח לא טוב, מן הסתם. כל פעם שאתה מפסיד, זה רע. אנחנו חייבים להתרכז במה שבהמשך. אנחנו חייבים להיות מרוכזים בלנצח".

אבדיה נאלץ להתנצל

וושינגטון (41:32) לא מצאה תשובות ל-31 הנקודות ו-12 הריבאונדים של ניקולה יוקיץ' ונכנעה 118:104 למוליכת המערב דנבר (24:49). דני אבדיה בלט עם 16 נקודות, שמונה ריבאונדים ושישה אסיסטים, אך בחצי השני קלע רק 2 נקודות, וברבע השלישי - שבו הפסידו הוויזארדס 39:16 - איבד ארבעה כדורים.
3 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
לא מאוזן. אבדיה
(צילום: AP)
בסיום המשחק התייצב אבדיה מול המיקרופונים והודה: "אני יודע שאני צריך לקרוא את המשחק טוב יותר, אני גם מסוגל ליותר. אי אפשר לעשות את אותה טעות ארבע פעמים ברציפות, וזה עליי. עדיין לא צפיתי בזה, אבל אני לומד מכל סיטואציה ובפעם הבאה שזה יקרה, אתמודד עם זה בצורה טובה יותר".
"אני מרגיש שקרסנו", המשיך אבדיה. "חוץ מאיבודי הכדור, שגם לי היו כמה מסירות רעות, פשוט התפרקנו. לא היינו מפוקסים וזה דבר שקורה לנו הרבה העונה ונצטרך להבין למה. יש לנו קלעים טובים בקבוצה, אבל אני מרגיש שאנחנו לא מרגישים בנוח והכדור לא זז בצורה טובה".
ההפסד הלילה, שהיה הרביעי ברציפות של הקבוצה מהמקום ה-12 במזרח, פגע בצורה קשה בסיכוייה להגיע לפליי-אין. הפער משיקגו העשירית (38:34) נותר שניים וחצי משחקים, ונותרו רק 11 משחקים עד לסיום העונה הסדירה.

הקאמבק החלומי של טאונס

כוכב מינסוטה (37:37) קארל אנתוני טאונס חזר הלילה מפציעה אחרי 51 משחקים, ורשם קאמבק חלומי. בהיעדרו של אנתוני אדוארדס, קלע טאונס 22 נקודות, מהן היו שתי זריקות עונשין כשנותרו 3.6 שניות לסיום המשחק, והוא למעשה חתום על הניצחון 124:125 על אטלנטה (37:36). הטימברוולבס מדורגים כעת במקום השביעי במערב.
3 צפייה בגלריה
קארל אנתוני טאונס
קארל אנתוני טאונס
ככה חוזרים. טאונס
(צילום: AP)
"כבוד ל(כריס) פינץ' (מאמן מינסוטה) שיש לו את האמון הזה בי אחרי 51 משחקים בחוץ וכל הדברים שהייתי צריך להתמודד איתם", אמר טאונס בסיום. "פשוט ידעתי בעצמותיי שאני לא אחמיץ". פינץ' עצמו שיבח את טאונס בסיום: "זה ללא ספק היה אחד היפים שלו".