גמר המזרח בפלייאוף ה-NBA התעורר הלילה (בין חמישי לשישי) לחיים עם ניצחונה של בוסטון, 97:110 על מיאמי, שקבע 2:3 להיט בסדרה, לאחר שכבר היו ביתרון מבטיח של 0:3. המשחק הבא אמנם ייערך בביתה של מיאמי, אך המומנטום ללא ספק נמצא כעת בצד של הירוקים ממסצ'וסטס.
דרק ווייט, שקלע 24 נקודות, הוביל רשימה מאוזנת של קלעים עבור המנצחת. מרקוס סמארט הוסיף 23 נקודות ו-5 חטיפות, כאשר ג'ייסון טייטום (11 אסיסטים ו-8 ריבאונדים) וג'יילן בראון תרמו 21 נקודות כל אחד. לצד זאת, הצליחו הסלטיקס לעצור את כוכב היריבה, ג'ימי באטלר (5 אסיסטים ו-5 ריבאונדים) על 14 נקודות בלבד.
3 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
בוסטון חזרה לחיים. ג'ייסון טייטום
(AP Photo/Michael Dwyer)
בוסטון התחילה את המשחק בסערה וסיימה את הרבע הראשון ביתרון 20:35. האורחת לא הצליחה להתקרב ליריבה, והפער הלך וצמח והגיע בשיאו ל-24 הפרש. החבורה של ג'ו מאצולה להטה מעבר לקשת, וצלפה 16 שלשות מ-39 ניסיונות (41 אחוז). טייטום אמנם לא היה הקלע המוביל, אך שלט בנעשה על הפרקט והשרה רוגע על חבריו ונראה כמנהיג אמיתי.
בצד השני, מיאמי נאלצה להסתדר ללא גייב וינסנט הפצוע, ורדפה לאורך כל המשחק אחרי היריבה, שכאמור, לא איפשרה לה בשום שלב אפילו לחלום על קאמבק. לצד ההופעה הפושרת של באטלר, גם שאר שחקני החמישייה הראשונה של ההיט לא הבריקו. באם אדבאיו סיים עם 16 נקודות ו-8 ריבאונדים, כאשר קייל לאורי (5 נקודות) ומקס סטרוס (3) סיימו משחק חלש מאוד.
3 צפייה בגלריה
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
שחקן מיאמי היט ג'ימי באטלר
משחק פושר שלו. ג'ימי באטלר
( Maddie Meyer/AFP)
3 צפייה בגלריה
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
שחקן בוסטון סלטיקס ג'ייסון טייטום
השרה רוגע על חבריו. ג'ייסון טייטום
(AP Photo/Michael Dwyer)
שחקני הספסל של ספולסטרה דווקא רשמו תרומה טובה, אך חלק משמעותי ממנה הגיע כשהמשחק כבר היה גמור. דנקן רובינסון קלע 18 נקודות וחילק 9 אסיסטים ב-28 דקות על הפרקט, בעוד הייווד הייסמית' הוסיף 15. קיילב מרטין תרם 14 נקודות ו-5 ריבאונדים, אך כל זה כאמור לא שינה דבר מבחינת האורחת.
כעת, הסדרה תחזור למיאמי למשחק מספר 6, שייערך בלילה שבין שבת לראשון, וההיט יקוו להימנע ממשחק מספר 7, שבמידה ואכן יתקיים - ייערך ב-TD גארדן בבוסטון. יש לציין שבהיסטוריה של פלייאוף ה-NBA, רק שלוש קבוצות חזרו מפיגור 3:0 בסדרה ל-3:3, בעוד אף קבוצה מעולם לא הצליחה להשלים מהפך לאחר שהייתה בבור כמו שהסלטיקס היו בסדרה זו. השחקנים של אריק ספולסטרה יקוו לא להיות הראשונים שזה קורה להם.