רק לפני מספר שבועות פוטר מונטי וויליאמס מפיניקס - והלילה (בין רביעי לחמישי) הוא כבר מצא בית חדש - דטרויט. הפיסטונס הצליחו להנחית את המאמן בן ה-51 תמורת חוזה של 78.5 מיליון דולר לשש שנים - הגדול אי פעם למאמן NBA. אגב, דטרויט מחזיקה באופציה על עונות 7 ו-8 בחוזה, מה שיכול להגדיל את הסכום ליותר מ-100 מיליון דולר.
וויליאמס, שזכה בתואר מאמן העונה ב-2022, יחליף את דוויין קייסי, שעבר לשמש בתפקיד ניהולי בפיסטונס לקראת סיום העונה שעברה. המאמן הנחשב שילם הקיץ בסאנס (שהתחמשה בקווין דוראנט, ללא הצלחה גדולה) את מחיר ההדחה בסיבוב השני של הפלייאוף לדנבר.
2 צפייה בגלריה
וויליאמס
וויליאמס
בית חדש. וויליאמס
(צילום: MATTHEW STOCKMAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
קייסי אימן את דטרויט מאז 2018, אבל בחמש עונותיו על הקווים הפיסטונס היו עם מאזן שלילי של 263:121. למעשה, דטרויט עלתה לפלייאוף פעם אחת במהלך אותן שנים - ב-2018/19, אך גם אז הודחה בסיבוב הראשון.
הפיסטונס עברו שבע עונות רצופות מבלי לסיים במאזן חיובי ונחשבים כבר כמה שנים לאחת מנמושות הליגה. וויליאמס ירש בסגל שני צעירים מבטיחים: ג'יידן אייבי וג'יילן דורן, שנבחרו במקומות 5 ו-13 בהתאמה בדראפט 2022 ומספקים תקווה לעתיד.
2 צפייה בגלריה
וויליאמס מניף את גביע אלופת המערב
וויליאמס מניף את גביע אלופת המערב
למרות ההצלחות בשנים האחרונות, נשלח הביתה מפיניקס
(צילום: AP)
כוכבם הגדול הוא בויאן בוגדנוביץ', שהעמיד ממוצע של 21.6 נקודות בעונה שעברה. מה עוד שהם יבחרו השנה במקום החמישי בדראפט ה-NBA הקרוב ויוכלו ליהנות מעוד כישרון צעיר לסגל.