קיירי ארווינג, אחד משני כוכביה הגדולים של דאלאס, ידוע כמי שתומך במאבק הפלסטיני. הלילה (בין ראשון לשני) הוא הראה זאת שוב: ארווינג הגיע למשחק מספר 2 של גמר ה-NBA (שהסתיים בניצחון בוסטון 98:105) עם כאפייה בידו.
זו ממש לא הפעם הראשונה שארווינג עושה זאת. בנובמבר האחרון, במהלך מסיבת העיתונאים אחרי משחק מול מילווקי, הוא התיישב על הכיסא עם כאפייה על ראשו. לפני כשבועיים הגיע למסיבת עיתונאים אחרת במהלך הפלייאוף עם שרשרת של מפת ישראל, מכוסה בדגל פלסטין.
1 צפייה בגלריה
קיירי
קיירי
שוב נוקט עמדה. קיירי
(צילום: Maddie Meyer / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
בעוד רוב ראשי, אנשי ושחקני ה-NBA ניצבו מאחורי ישראל מיד לאחר ה-7 באוקטובר, ארווינג צייץ מספר ימים לאחר מתקפת הפתע של חמאס: "איפה אתם כל אנשי התקשורת הקשוחים, שנעזרים בטלוויזיה והרשתות החברתיות כדי לגנות את אלו שעומדים לצד המדוכאים? מתבצעים פשעים נגד האנושות ורובכם דוממים. חתול נשך לכם את הלשון, או שאתם מפחדים?".
וזה לא הכל. בינואר האחרון, במהלך המשחק בין יוטה לדאלאס, הונפו מספר שלטים בהם נכתב: "אני גאה להיות יהודי". ארווינג ניגש לאנשי האבטחה באולם הביתי של היריבה, ודרש מהם כי השלטים האלה יוסרו, וכך אכן קרה.
כזכור, בתחילת העונה שעברה הושעה ארווינג - כשעוד היה שחקנה של ברוקלין - לאחר שפרסם סרטון אנטישמי בחשבון האינסטגרם שלו, מה שגרם לסערה גדולה ולביקורות נוקבות כלפיו וגם מחאות רבות. כחודש לאחר מכן, הוא התנצל וחזר לשחק.
אגב, לפני המשחק השני הלילה בגמר ה-NBA נערכה הפגנה קטנה מחוץ ל-TD גארדן נגד ישראל, בה הונפו שלטים הקראו ל"שחרור פלסטין" ו"סיום הכיבוש".
ביקור בביתו של ניקולה יוקיץ'
(צילום: זאב אברהמי)