הקריפטו.קום ארנה היה כולו באוויר בסיום ה-101:104 של הלייקרס על גולדן סטייט, שהעניק למארחת יתרון 1:3 מבטיח בסדרת חצי גמר המערב. כעת, רק ניצחון אחד מפריד בין החבורה של דרווין האם, לבין הופעה בגמר האזורי, זאת אחרי שהיא הגיעה כזכור לפלייאוף דרך משחקי הפליי-אין.
לברון ג'יימס רשם עוד הופעה גדולה, שכללה 27 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, אנתוני דייויס סיים עם עוד דאבל-דאבל מפלצתי (23 נקודות ו-15 ריבאונדים) וגם ליכולתו הנהדרת של אוסטין ריבס (21 נקודות) כולם כבר התרגלו. עם זאת, אורות הזרקורים הופנו בעיקר לאקס פקטור שבלעדיו ספק אם הלייקרס היו מנצחים - לוני ווקר.
3 צפייה בגלריה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לוני ווקר
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לוני ווקר
רבע אחרון חלומי. לוני ווקר
(EPA/ETIENNE LAURENT)
ווקר לא בדיוק בלט במהלך הפלייאוף הנוכחי בלשון המעטה (8.5 דקות ו-4.8 נקודות בממוצע למשחק). עם זאת, בסדרה הזו הוא רשם מספר משחקים לא רעים, והלילה (בין שני לשלישי), הוא היה הגיבור של עיר המלאכים. 15 נקודות קלע ווקר, כולן ברבע האחרון, אליו עלתה קבוצתו שהיא בפיגור 7. אלו לא רק הנקודות שקלע, אלא הרגעים הקריטיים בהם קלע אותן.
את העונה החל הגארד בן ה-24 כשחקן חמישייה, אך הוא נפצע והיתדרדר מטה ברוטציה, וראה שחקנים אחרים תופסים את מקומו. הוא לא התלונן, עודד את חבריו מהספסל וחיכה בסבלנות להזדמנות שלו. הלילה כאמור, ההזדמנות שלו הגיעה - והוא לקח אותה בענק.
3 צפייה בגלריה
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
שחקן לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס
שפע מחמאות לווקר בסיום. לברון ג'יימס
(Harry How/AFP)
"זו ההרגשה הכי מדהימה שאפשר לדמיין", שיתף ווקר בסיום המשחק. "כילד, זה משהו שתמיד חלמתי עליו. יש לי מנטליות של קלע בראש ובראשונה. יש לי הרבה ביטחון ביכולת שלי. אני יודע מה אני מסוגל לעשות, ואחרי שהקרבתי המון וביליתי המון זמן במכון, זה סוף סוף בא לידי ביטוי".
בסיום המשחק ניגשו לברון ג'יימס ואנתוני דייויס לווקר ובירכו אותו על הופעתו הנהדרת, עם חיבוקים וטפיחות על הגב. לא היה קשה לראות עד כמה הוא היה נרגש מהמחווה לה זכה מהכוכבים הגדולים של הקבוצה. "לא היינו מנצחים את המשחק הזה בלי לוני ווקר, אין ספק בכך", אמר קינג ג'יימס בסיום. "עד כמה שהמשחק הזה היה קשה, זה הולך להיות קשה יותר. אנחנו מבינים את זה ומודעים לכך".

אכזבה בגולדן סטייט

בצד השני, האלופה פספסה הזדמנות נהדרת להחזיר לעצמה את יתרון הביתיות. הווריורס עלו כאמור לרבע המכריע ביתרון של 7 נקודות ואף הגדילה אותו ל-12 הפרש, אך סדרת החטאות ומהלכים לא מוצלחים בסיום סידרה ללייקרס ניצחון ביתי נוסף. גם טריפל-דאבל של סטף קרי (31 נקודות, 14 אסיסטים ו-10 ריבאונדים) לא עזרו לאורחת, שתנסה להישאר בחיים במשחק מספר 5 שיתקיים אצלה בבית בלילה שבין רביעי לחמישי.
3 צפייה בגלריה
שחקן גולדן סטייט ווריורס סטף קרי
שחקן גולדן סטייט ווריורס סטף קרי
טריפל-דאבל שלו לא הספיק לגולדן סטייט. סטף קרי
(Harry How/AFP)
מאמן המפסידה סטיב קר אמר בסיום: "זה מרגיש בדיוק כמו שזה נשמע - פיגור 3:1. עכשיו אנחנו נחזור הביתה, נדאג להשיג את הניצחון ולנסות להעביר את המומנטום לצד שלנו. הלייקרס עשו עבודה נהדרת בכך שניצחו את שני משחקי הבית שלהם, אז אנחנו צריכים לחזור הביתה ולהפוך את היוצרות".
"אנחנו עדיין אופטימיים", אמר גארי פייטון ג'וניור, שסיים עם 15 נקודות עבור גולדן סטייט. "אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לנצח אותם. אנחנו פשוט צריכים לייצר עוד ריצות, לרווח את המשחק ולדאוג שיהיו לנו הזדמנויות כדי שנוכל לקחת אותן".